ІІ семестр 2022-2023 навчального року
27 квітня 2023
Дистанційна робота
Тема. Робота над проєктом «Відродження і популяризація народних звичаїв та обрядів»
(І етап)
Завдання. Підготувати презентацію (або реферат) на одну із тем:
1) Вечорниці як одна з форм вечірніх розваг молоді.
2) Обряд сватання.
3) Відтворення обряду колядування
4) Свято Івана Купала та його відображення у творчості українських письменників.
5) Великодні свята в Україні.
РЕФЕРАТИ ПЕРЕДАТИ ОСОБИСТО ( ОФОРМИТИ НА АРКУШАХ ФОРМАТУ А-4). ПРЕЗЕНТАЦІЇ НАДІСЛАТИ НА ЕЛЕКТРОННУ АДРЕСУ lena19880425@meta.ua
ДО 01.05.23
20 квітня 2023
Дистанційна робота
Тема. Василь Стефаник – один із кращих майстрів психологічної новели у світовій літературі.
Проводи рекрута як останнє прощання з рідним селом, як останнє прощання батька й матері з єдиним сином та завершення трагедії у новелах «Виводили з села» та «Стратився».
Завдання 1. Перегляньте відео про біографічні відомості Василя Стефаника.
Нове́ла (італ. novella, від лат. novellus — новітній) — невеликий за обсягом прозовий епічний твір про незвичайну життєву подію з несподіваним фіналом, сконденсованою та яскраво вимальованою дією.Новелам властиві лаконізм, яскравість і влучність художніх засобів, зведення до мінімуму кількості персонажів.7 апр. 2019 г.Завдання 2. Прочитайте новелу "Виводили з села", перейшовши за покликанням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2316
Завдання 3. Прочитайте новелу "Стратився", перейшовши за покликанням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2317
Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3991348
13 квітня 2023
Дистанційна робота
Тема. Традиції, пов'язані із Великоднем.
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію https://vseosvita.ua/library/prezentacia-velikden-v-ukraini-238588.html
Завдання 2. Подивіться відео "Як святкують Великдень у різних країнах"
Завдання 3. Перегляньте майстер-клас із писанкарства.
Завдання 4. Підготуйте фото своєї писанки (зробленої за зразком або іншої (на вибір).
Завдання 5. Підготувати малюнок на Великодню тематику.
06 квітня 2023
Дистанційна робота
Тема. Михайло Старицький – український письменник, театральний і культурний діяч,один із найвидатніших вітчизняних драматургів .
«За двома зайцями» - комедія з міщанського побуту. Проблема соціальної нерівності, висміювання життя українських русифікованих міщан Києва.
Завдання 1. Ознайомтесь із біографією митця. Складіть хронологічну таблицю.
Завдання 2. Перегляньте відео
Завдання 3. Прочитати комедію, перейшовши за покликанням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1341
Завдання 5.
Написати відгук про переглянутий фільм або п’єсу «За двома зайцями».
23 березня 2023
Дистанційна робота
Тема. Іван Нечуй-Левицький. Огляд життя та творчості.
Мотив приреченості долі у повісті «Пропащі». Лукина та Улас – жертви несправедливого, аморального та жорстокого громадського світу. Трагізм героїв повісті – свідчення неспроможності існування їх вибору у суспільстві. Вплив навколишнього середовища на характери та долі персонажів.
Завдання 1. Перегляньте відео про письменника. Складіть хронологічну таблицю.
Завдання 2. Прочитати повість "Пропащі" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2620
Скласти за змістом твору 10 тестових завдань.
16 березня 2023
Дистанційна робота
Сюжет і композиція комедії «Сватання на Гончарівці». Ідейно-художнє значення п’єси. Стецько – найколоритніший образ комедії.
Завдання 1. Літературна вікторина «Кому належать ці слова» за твором
«Сватання на Гончарівці» Григорія Квітки-Основ’яненка
«Бач, п'яницi море по колiно! Вiн знай своє товче! Я тобi кажу, нащо ти п'єш? Чи мало ти худоби пропив?»
«Будто б то пани i брешуть? Вони сього не вмiють i над дiвкою не будуть гнущатись. Вони письменнi».
«Регочуться з мене, а я з них регочуся та дещо вигадую. Далi заставили танцювати; як же я їм учистив гопака, так аж полягали регочучись. А далi i надавали: хто сукна на шапку, хто пояс, хто ренського, хто хустку, та прохали, щоб ще прийшов...»
«Е, хоч наш князь i дикой, одначе он штукар веллкой! Как на свет родился, то iщо з сабою не бился; кагда ж ляжет спать, так ат нєво i слова не слыхать; i таки з худоби кой-што маєт, i кагда абедаєт, зубов не позичаєт, а собственними своїми кусаєт; ат вади нi разу п'ян не бивал, i нiкагда у себя грошей не крал…»
«Але, нащо! Шинкар дуже до мене добрий, хоч опiвночi прийду, то й вiдчиня; та таки i горiлка не розведена. Вже пак до кабатчикiв не пiду».
«Так що ж у тiм, що оженишся, та як не вмiтимеш жiнку содержать? Треба її годувати. Ніякої худоби не стане, коли не будеш сам робити! А вмiєш ти що робити?»
«Там таких салдатiв найшло, що й сказати не можна! Таки що вулиця, то й салдат на кватерi. Видимо-невидимо! Аж тридцятеро їх, кажуть, прийшло. Така бiда! — А старий ваш дома?»
«Так-таки, так».
«А миру хрестьянскаво не жалеєш? А што тогда скажеш, как у всьом светi повиздихаєт скатина? Так што табе тагда будет? Зараз тебя на абвахту та пад ваєнной суд».
«Та що се ти задумала? Як се можна хустки не давати? За якого ж ти гаспида рушники подавала? Та я з тебе дух виб'ю!.. Та я не подивлюсь, що ти молода...»
«От сторона, так-так! Ще лучче Косолапiвки. Тим-то i господство туди унажа».
«Усе то грошi, усе то грошi! Таки куди не подивись, усе вони на свiтi орудують! З грiшми, що не задумай, так усе i уродиться!»
Завдання 2. Складіть асоціативний ланцюжок до образу Стецька.
Завдання 3. Підготуйте повідомлення про обряд сватання.
Завдання 4. Намалюйте ілюстрацію до твору
09 березня 2023
Дистанційна робота
Тема. Григорій Квітка-Основ’яненко. Загальна характеристика життєвого шляху та драматургічного доробку
Соціально-побутова комедія «Сватання на Гончарівці». Поєднання у творі жанрових рис комедії, комічної опери, інтермедії, міщанської драми, водевілю.
Завдання 1. Перегляньте презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-svatannya-na-goncharivci-297453.html
Завдання 2. Прочитайте комедію "Сватання на Гончарівці" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=1020
Завдання 3. Перегляньте художній фільм "Сватання на Гончарівці"
02 березня 2023
Дистанційна робота
Тема. Романтична балада «Чарівниця» - літературна інтерпретація пісні «Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці». Образи твору. Гострий, демонічний егоїзм – основна риса характеру Марусі.
Естетична функція поетичних описів ворожіння, замовляння, етнографічних подробиць народного обряду весілля.
Завдання 1.
Прочитати баладу "Чарівниця", перейшовши за покликанням https://www.myslenedrevo.com.ua/uk/Lit/B/BorovykovskyLI/Verses/Charivnycja.html
або прослухати ТУТ
Завдання 2. Перейдіть за покликанням і перегляньте навчальну презентацію за творчістю Левка Боровиковського https://vseosvita.ua/library/levko-borovykovskyi-osnovni-vikhy-zhyttia-i-tvorchosti-obriady-ta-poviria-u-baladakh-marusia-ta-charivnytsia-651215.html
Завдання 3. Випишіть у зошити слова, які промовляє циганка під час ворожіння.
Завдання 4. Знайдіть у творі рядки, які нагадують уривок балади чи народної пісні.
Завдання 5. (додатково). Намалювати ілюстрацію до твору.
23 лютого 2023
Дистанційна робота
Тема. Левко Боровиковський. Основні віхи життя і творчості.
Обряди та повір’я у баладі «Маруся». Використання народної лексики, створення неповторного колориту українського побуту.
Завдання 1. Прочитайте біографію Левка Боровиковського https://onlyart.org.ua/biographies-poets-and-writers/borovykovskyj-levko-biografiya/.
Складіть хронологічну таблицю.
Завдання 2 . Прочитайте баладу, перейшовши за покликанням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=22206
АБО прослухайте аудіотвір
Завдання 3. Запишіть обряди та повір'я, які згадуються у баладі.
16 лютого 2023
Дистанційна робота
Тема. Використання народної мови, зображення народних звичаїв та обрядів у п’єсі «Назар Стодоля» Т.Г. Шевченка . Образи-персонажі твору. Хома Кичатий, Стеха – уособлення негативних людських якостей: хитрощів, користолюбства, нікчемності, підлабузництва, безчестя, егоїзму. Статечність, повага до традицій, старших і водночас гідність, безкомпромісність.
Обряд вечорниць та сватання у драмі.
Завдання 1. «Пізнай літературного героя за наведеною цитатою».
«Ти знаєш в яку ціну поставив цар Соломон золотий плуг? Він каже, що при нужді шматок хліба дорожче золота. А я скажу: чарка горілки козаку миліша усіх жінок на світі».
«І рибалки, і вольнії козаки. Ми люди німецькії ідемо з землі турецької. Раз дома у нашій землі випала пороша. Я й кажу товаришу: «Що нам дивиться на погоду? Ходім лишень шукати звіриного сліду».
«Думай собі, голубко, та гадай, що… а воно зовсім не так буде. Закинь, удочку, сама рибка піде. Шутки-тесть полковника!..А що далі — се наше діло. Аби б через поріг, то ми й за поріг глянем».
«Той самий, за кого ти вчора обіщав видать дочку свою, той самий, якого ти знав ще з тієї пори, як він тебе вирвав із-під ножа гайдамаки! Згадай іще, що я той самий, хто й самому гетьману не дасть себе на посміх!».
«Побачимо», побачимо, як попадеться нашому теляті вовка піймати. Не сказавши ні слова дочці, за кого і як хоче віддати, думає, що наша сестра — коза; поженеш, куди схочеш. Е, ні! Стривай лишень, голубчику».
«Як налетять, було, з своєї Січі, так що твої орли-соколи! Було, як схопить тебе котрий, так до землі не допустить, так і носить… Ой-ой-ой! Куди то все дівалось?..»
«Слухать — що їсти, в горшку не бовтати, усів не марати, слов не пропускать, другим не мішать».
«Не треба мені вашого добра; я і без нього була б щаслива. Я вас так вірно люблю, так вбиваюсь за вами, а ви…».
«О, я лукавий, лукави! О,я грішний, проклятий!.. доле моя! серце моє! Проси його, нехай уб'є, нехай я світа не паскуджу!».
«Цур йому, який нехороший! Як приїде до нас, то я зараз із хати втікаю. Мені навдивовижу, як ще його козаки слухають. Тільки у його, паскудного, і мови, що про наливку та про вареники».
«А так, шляхом. У Чигирині нема заробітку, а ми прочули, що у пана Кичатого весілля буде, так і прийшли сюди».
«Її діло таке: що звелять, те й роби. Воно ще молоде, дурне; а твоє діло навчить її, врозумить, що любов і все таке прочеє… дурниця, нікчемне».
Завдання 2. Скласти сенкан до образу Галі.
Завдання 3.
Підготувати цікавий матеріал про творчість Т. Шевченка на одну із запропонованих тем:
«Т. Шевченко — великий син України»;
«Образ жінки-матері в поемах і повістях Кобзаря»;
«Образи борців за визволення трудящих у творах Т. Шевченка»;
«Мистецька майстерність Т. Шевченка»;
«Відображення історичного минулого України у творах Кобзаря».
09 лютого 2023
Дистанційна робота
ТЕМА. «Назар Стодоля» - історично-побутова драма чи сентиментально-побутова п'єса? Відтворення життя і побуту різних соціальних верств українського суспільства у п'єсі.
Завдання 1. Запишіть літературознавчі терміни у зошити.
Драма – один із
трьох родів, твори якого призначені для
постановки
на сцені.
Ремарка – авторське пояснення в тексті
п’єси, що наводяться в
дужках
і пояснює місце, обставини дії, стан дійової
особи
тощо.
Репліка (пояснення вчителя) – мова героїв
Діалог – (згадати самостійно)
Монолог – (згадати самостійно).
Як ви вже знаєте, кожен художній твір побудований на
певному конфлікті. Конфлікти поділяють на дві групи:
1. Соціальні
(соціальні):
· Національно –
державні
· Класові
· Суспільно – моральні
2. Загальнолюдські:
· Боротьба добра і зла
· Протистояння любові
та ненависті
· Проблема вибору тощо
Завдання 2. Намалювати афішу до п'єси.
Афіша — рекламне або довідкове аркушеве видання з інформацією щодо певного культурного заходу (події), призначене для розклеювання.
Завдання 3. Виконати тести за твором "Назар Стодоля" https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5640155
Завдання 4. Складіть 6 запитань для літературної вікторини за змістом твору.
02 лютого 2023
Дистанційна робота
Тема. Т.Г. Шевченко – новатор української драматургії.
Завдання 1. Перегляньте презентацію "Драматургія Тараса Шевченка"
https://svitppt.com.ua/ukrainska-literatura/shevchenko-dramaturg.html
Завдання 2. Прочитайте п'єсу "Назар Стодоля"
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=762
Завдання 3. Подивіться фільм. Зверніть увагу на давні звичаї та традиції нашого народу. Випишіть у зошит промови сватів, використані у творі.
26 січня 2023
Дистанційна робота
Тема. Марко Кропивницький. «Дай серцю волю – заведе в неволю». Гармонійне поєднання української етнографії з актуальними проблемами тогочасного суспільства, виразність змалювання тяжкого i водночас високодуховного народного життя. Вечорниці як одна з форм вечірніх розваг молоді.
Завдання 1. Виконати тести за змістом твору https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3434650
Завдання 2. Підготуйте повідомлення про вечорниці як одну із форм вечірніх розваг молоді.
Завдання 3. Знайдіть та запишіть у зошити 10 цікавих фактів із життя Т.Г. Шевченка.
19 січня 2023
Дистанційна робота
Тема. Марко Кропивницький. Огляд життя і творчості. П’єса «Дай серцю волю – заведе в неволю». Змалювання реалістичної картини сільського життя та стосунків між представниками різних верств населення через розкриття характерів персонажів.
Завдання 1. Перегляньте презентацію "Життєвий і творчий шлях Марка Кропивницького" https://teachua.com/ukr-lit/483-prezentacija-qmarko-kropyvnyckyq. Прочитайте біографію митця https://dovidka.biz.ua/marko-kropivnitskiy-biografiya-korotko/. Складіть і запишіть у зошити хронологічну таблицю, на основі прочитаного підберіть 6 запитань для літературної вікторини.
Завдання 2. Прочитати п'єсу "Дай серцю волю - заведе в неволю" https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2684
Завдання 3. Виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7107819
15.12.2022
Дистанційна робота
Тема. Відгук на улюблений твір, вивчений у І семестрі.
Відгук — це текст, у якому дають оцінку прочитаного, почутого, побаченого, висловлюють ставлення до нього. Мета відгуку — описати свої почуття та думки, які з'явилися від знайомства з автором і його твором, а також рекомендація книжки або твору іншим читачам.
08.12.2022
Дистанційна робота
Тема. Юрій Федькович. Основні віхи життя і творчість письменника. "люба-згуба" - перша повість письменника, народжена тугою за рідним краєм.П
Завдання 1. Переглянути біографію митця можна за покликанням
https://www.youtube.com/watch?v=nwqnp3D0ryA
Завдання 2. Прочитати повість за покликанням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=3405
Завдання 3. Виконати тестові завдання з вивченої теми
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7234445
01.12.2022
Дистанційна робота
Тема. Свято Івана Купала та його відображення у творчості українських письменників. Марко Черемшина. Нарис із гуцульського життя "На Купала, на Івана"
Завдання 1. Перегляньте відео "Традиції святкування Івана Купала"
https://www.youtube.com/watch?v=BLCSZrzqAi0&t=47s
Завдання 2 . Прочитайте біографію Марка Черемшини, за її змістом складіть літературну вікторину https://zn.ua/ukr/ART/talant-i-tragediya-marka-cheremshini-241119_.html
Завдання 3.. Прочитати "На Купала, на Івана" М. Черемшини за покликанням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=16895
24.11.2022
Дистанційна робота
Тема. Богдан-Ігор Антонич. Короткі відомості про життя. "Зелені свята. Яків Щоголів "Клечана неділя". Елементи та атрибути Зелених свят.
Завдання 1. Перегляньте відео про життєвий шлях Богдана-Ігоря Антонича. Оформіть мініконспект за опрацьованим матеріалом.
https://www.youtube.com/watch?v=me_stnppW2s&t=54s
Зелені свята
Богдан-Ігор Антонич
Сьогодні є зелені свята,
зелена вже трава.
Моя душа була розп’ята,
сьогодні знов жива.
Усі до церкви поспішіть!
Вій, теплий вітре, повівай!
На дверях власної душі
я вішаю зелений май.
Усюди щастя, радість, сміхи,
мов юність вічно є ще.
Здається, що сам Бог з утіхи
собі в долоні плеще.
Все казкою стає прожогом,
не видно світа бруду
В долоні плескати із Богом
і я собі теж буду.
17.11.2022
Дистанційна робота
Тема. Григорій Квітка-Основ'яненко - знавець народних звичаїв та обрядів. Змалювання картини українського Великодня в оповіданні "От тобі й скарб".
Завдання 1. Ознайомитись із життєвим і творчим шляхом письменника ви зможете, переглянувши презентацію
https://naurok.com.ua/prezentaciya-pro-kvitku--osnov-yanenka-295509.html
На основі презентації створіть кросворд або декілька ребусів.
Завдання 2. Прочитати оповідання "От тобі і скарб", перейшовши за покликанням https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=2454
10.11.2022
Дистанційна робота
Тема. Богдан Лепкий. Огляд життя і творчості. Великодня поезія митця. Глибока ностальгійна любов до села, до його мешканців, звичаїв та обрядів, відгомін веселих сріббних дзвонів у поезіях великоднього циклу. Великодні свята в Україні.
Завдання 1. Перегляньте відео про життєвий шлях письменника. На основі почутого запишіть 6-7 запитань для літературної вікторини https://www.youtube.com/watch?v=Ovb8VnR_9FQ.
Завдання 2. Перегляньте відео "Великдень"
https://www.youtube.com/watch?v=eksJn5jpCCk.
Матеріал про великодні свята законспектуйте.
Завдання 3. Навчіться виразно читати твори митця. Зробіть ідейно-художній аналіз однієї з поезій.
Плащениця
Не знаю, дійсність це, чи тільки сниться
На відшибі від битої дороги
Старенька церква. В церкві плащениця,
На ній Христос. Пробиті руки й ноги,
Вінок терновий голову стискає,
На зимні плити кров з тих ран спливає.
Крізь двері вітер забіжить від гаю,
Розсіє запах зораної ниви,
Крізь вікна зорі з неба зазирають,
Туман снується долом сивогривий,
А в тумані тім — привиди чи люди?
Ідуть, і каються, і бються в груди:
"Прости нам, Боже, — о, прости нам, Христе.
Що Ти за нас перетерпів ці стpacтi.
А ми обличчя Твоє промінисте
Затьмарили й воно тепер імлисте,
Не сяє вже, не світить, мов огнистий
Дороговказ, — прости, прости нам, Христе!"
________
На відшибі від битої дороги
Старенька церква, біла плащениця,
Ніч оповила Божі руки й ноги, —
Та ночі край, на день благовіститься!...
Не знаю, дійсність це, чи тільки сниться —
Ця церковця й ця біла плащениця?
Великодні дзвони
Неначе в ранній, опалевій млі,
Причулись дзвони в рідному селі.
Летіла з вітром звуків завирюха,
А я стояв, задуманий, і слухав...
Ось перший подих рідної весни
І перші мрії, перші юні сни,
І перше в серці виплекане слово
Веснівкою розцвілося чудово.
Гагілка перша, перший хоровід,
Розспіваний, розмріяний похід
В минуле наше, а може в майбутнє,
Щоби здійснилось слово незабутнє
Пісень воскресних...?
Наче завирюха,
Летіли звуки, я стояв і слухав.
Як же далеко тії дзвони грали,
А як глибоко в душу западали,
Ті срібні дзвони в рідному селі,
Що гомоніли в опалевій млі!!!
Завдання 4. Підготуйте невеличку розповідь про святкування Великодня у вашій родині.
03.11. 2022
Завдання 2. Переглянути відео "Якими традиціями українці зустрічали весну в давнину"
https://www.youtube.com/watch?v=u28EOrfRNK8.
Підготуйте усне повідомлення про одне із свят,що згадуються у відео.
Завдання 3. Навчіться виразно читати поезії.
20.10.2022
Дистанційна робота
Тема. Образ Михайлика. Посвячення хлопчика батьками в женці як віков хліборобська традиція. Святвечір, Коляда як народні обряяди.
Завдання 1. Продовжіть розповідь про головного
героя повісті "Щедрий вечір" М. Стельмаха.
Михайлик — головний герой повісті М.
Стельмаха "Щедрий вечір". Він росте в сім'ї Панаса Дем'яновича гарною, чемною, доброю
дитиною. Хлопчик бачить світ крізь призму казок, які розповідала йому бабуся.
Він любить природу в усьому її розмаїтті: зорі у високому небі, любить
перепілку вжиті й стук дятла, запах жита. Дуже радіє хлопчик приходу весни,
літа, бо допомагатиме батькам, пастиме Обмінну на паші в лісі. А жати жито
справжнім серпом! По-дорослому! Автор передає почуття хлопчика при посвяченні
батьками в женці як вікову хліборобську традицію. Михайлик старанно працює, не
відчуваючи втоми, до найурочистішої хвилини, до першого снопа, який на свят —
вечорі стоятиме на найпочеснішому місці в хаті — на покуті.
Хлопчик дуже любив тварин. Його друзями були й качка крива, і пес Рябко, і стара кобила Обмінна. ...........
Завдання 2.
- Знайдіть і зачитайте уривки з тексту, в яких розповідається про звичаї і обряди .
Завдання 3. Підготуйте вашу улюблену колядку чи щедрівку. Запишіть відео та надішліть свою роботу особистим повідомленням.
Завдання 4. Перегляньте відео "Як водять козу у Кудлаївці"
https://www.youtube.com/watch?v=Wi_a9CYAsEY
Завдання 5. (додатково) Намалювати ілюстрацію до повісті "Щедрий вечір".
13.10.2022
Дистанційна робота
Тема. Михайло Стельмах. Відомості про життєвий і творчий шлях митця. Повість "Щедрий вечір" - енциклопедія народознавства
Завдання 1. Перегляньте презентацію "Біографія М. Стельмаха" за покликанням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-mihajlo-panasovic-stelmah-312085.html
Завдання 2. Підготуйте цікаві факти з життя митця (письмово)
Теорія літератури. Пригадаймо.
Повість – епічний прозовий твір (рідше віршований), який визначається однолінійним сюжетом. Найчастіше це історія одного людського життя, розказана від імені самого автора чи якогось героя.
Дилогія - два самостійних твори одного автора, що мають різні назви й власні сюжети, але пов'язні між собою єдиним ідейним задумом та головними персонажами.
Дилогія М. Стельмаха :«Гуси-лебеді летять»(1964), «Щедрий вечір»(1966)
Завдання 3. Прочитати повість "Щедрий вечір" за покликанням
https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=333
Завдання 4. Дайте відповіді на питання (письмово)
1. Від імені кого ведеться розповідь у повісті М. Стельмаха?
2. Чим прославився дід головного героя?
3. Яка «слабість» чи «дурість» завдавала клопоту Михайликові?
4. Хто навчив маленького Михайлика любити красу природи і землю?
5. Кому Михайло дав жменю насіння?
6. Як звали дівчинку, разом з якою Михайлик збирав ягоди в лісі, ходив до школи?
7. Над якою делікатністю дідуся посміювалися вуличани?
8. Хто наполягав на тому, щоб Михайлик обов’язково навчався в школі?
9. Що зробили батьки, щоб Михайлик усе ж таки пішов учитися?
10. Якою довершеною і завжди новою красою так захоплювався письменник?
11. Як малий Михайлик узимку добирався до школи?
12. Хто, за висловом письменника, пролітав над хатою, над дитинством і над його життям?
06.10.2022
Дистанційна робота
Тема. Юрій Федькович. Життєва доля, жанрове та тематичне багатство творчості.
«Колядка», цикл поезій «Маланка». Художнє змалювання обряду Маланки в театралізованій поемі «Наша Маланка дністровая».
Завдання 1. Ознайомтесь із біографією Ю. Федьковича, перейшовши за покликанням https://www.youtube.com/watch?v=nwqnp3D0ryA. Складіть 6-8 запитань за її змістом (письмово)
Завдання 2. Прочитайте виразно один із варіантів "Маланки". На оцінку високого рівня - вивчіть напам'ять.
МАЛАНКА
Пасла Маланка та й качура,
Та й пасучи загубила,
Шукаючи, заблудила.
Заблудила в чисте поле,
Аж там Василь сіє, оре,
Аж там Василь оре, плужить,
За Маланков вельми тужить.
О чильчику-васильчику,
Посію тебе в городчику,
Буду тебе шанувати,
Тричі на день поливати,
А з чибричку кіля бити,
Бервінчиком городити,
В неділю рано промикати,
За русу косу затикати.
Цей текст, один із народних варіантів «Маланки», Ю. Федькович ввів у свою театралізовану поему «Наша Маланка дністровая», в якій широко використав народні пісні про Маланку, але в цілому – це витвір поета, його власних міфологічних уявлень. Темі про Маланку Ю. Федькович приділив чимало уваги. Опрацьовані ним пісні про Маланку є в рукописі «Колядник руского народа», а також і в окремому збірникові «Наша Маланка дністровая» з «Передним словом» у ньому. Цей цикл пісень вперше був опублікований О. Маковеєм у літературному додатку до газети «Буковина» – тижневику «Неділя», (1894, ч. 33, стор. 361 – 364), а потім передрукований І. Франком (т. І, стор. 661 – 676). Окрім текстів пісень, з «Переднего слова» було надруковано Федьковичів опис самої народної гри. Народна «Маланка» надихнула письменника на створення своєрідного літературного сценарію цієї гри «Ти місяцю, ти королю», що складається з 32 пісень
Завдання 3. Перегляньте відео про свято Маланки. Доповніть відео розповіддю про традиції свята Маланки у вашій місцевості. https://www.youtube.com/watch?v=gjDQ2dXxHT0
29.09.2022
Дистанційна робота
Тема. Вечорниці, колядування та інші народні звичаї та обряди у творі "Ой не ходи, Грицю, та й на вечорниці"
Завдання 1. Перегляньте відео про обряд колядування
https://www.youtube.com/watch?v=8uUo9X87Uxg
Завдання 2. Цікаві факти про вечорниці можна переглянути за посиланням https://www.youtube.com/watch?v=6KgZPFp1GpQ
Завдання 3. На основі переглянутих відео складіть 6-7 запитань для народознавчої вікторини.
Завдання 4. Скласти кросворд за твором "Ой не ходи, Грицю та й на вечорниці" М. Старицького.
22.09. 2022
Дистанційна робота
Тема. Михайло Старицький. Внесок письменника у розвиток українського театру. Драма «Ой не ходи, Грицю, та й та вечоринці». Розкриття соціальних особливостей сільського життя.
Завдання 1. Перейдіть за посиланням, щоб опрацювати біографію Михайла Старицького. Складіть за прочитаним 12 запитань для літературної вікторини
Завдання 2. Перегляньте фільм за одноіменним твором М. Старицького
і прочитайте драму за посиланням https://diasporiana.org.ua/wp-content/uploads/books/9916/file.pdf
15.09.2022
Дистанційна робота
Тема. Звичаї, традиції – компоненти народознавства. Обрядовість і звичаєвість. Народний календар.Відтворення обряду колядування у поетичних творах. Значення колядки.
Григорій Чупринка «В Різдвяну ніч», «Вифлиємські пастухи».
Завдання 1. Перегляньте відео про традиції колядування.
Завдання 2. Навчіться виразно читати
поезії. Визначте в них художні засоби.
В Різдвяну ніч
Коли
не будете, як діти,
не ввійдете в царство Боже.
Грає небо в блисках свіч.
Сад в убранні білосніжнім.
Сном дитячим віє ніч,
Золотим, далеким, ніжним.
Десь далеко вдарив дзвін;
Серце стислось і стріпнулось;
Як багато в серці змін,
Як там хутко все проснулось!
Встали привиди святі,
Сни підвищено прекрасні,
Що таїли їх в житті
Довгі будні рівночасні.
Все минає, все іде,
Юна ж віра зостається…
Близько, близько дзвін гуде;
Серце плаче і сміється!
Сяє образ дорогий –
Ясна зірка Віфлеєма;
Цілий всесвіт навкруги –
Ніби юності поема.
О, живи, живи хоч мить
Так, як жив в дитячих роках,
Поки серце защемить
В життьових буденних кроках.
Ясним усміхом дитини
Гляне сонце із-за гір;
Щохвилини,
Щогодини
Бережи в душі картини,
Що вбачав ти в блисках зір.
Григорій Чупринка
Комментариев нет:
Отправить комментарий