ІІ семестр 2022-2023 н.р.
22.05.2023
Дистанційна робота
Тема. Контрольна робота за ІІ семестр
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, серед яких лише одна правильна. Виберіть правильну відповідь
1. Складений
підмет вжито в реченні:
A)
Хто топиться, той за соломину вхопиться
(Народна
творчість).
Б)
Народилися мої дід та баба ще кріпаками,
побралися уже вільними (М.
Стельмах).
B)
Маланка з Гафійкою теж заробляли (М.
Коцюбинський).
Г)
І захлиналась наша переправа шаленим
шквалом полум’я й води (Л.
Костенко).
2. Складений
присудок вжито в реченні:
A)
А вже на відпочилім небокраї прекрасний
розгоряється пожар (М.
Стельмах).
Б)
Семена викликали до князя в палац і
наказали зачекати в челядницькій
(П.Панч).
B)
Ні, любий тату, я буду слухатись (Леся
Українка).
Г)
Тече вода в синє море, та й не витікає
(Т.
Шевченко).
3. Тире
між підметом і присудком не ставиться
в реченні:
A)
Рідний батько це найвища святиня у світі
(Панас
Мирний).
Б)
Ти пісня моя лебедина (Л.
Костенко).
B)
Бути чабаном це не прогулюватись з
ґирлиґою по степу та їсти кашу чабанську
(О.
Гончар).
Г)
Гармонійне злиття ідеї з художньою
формою ось формула ідеального твору
мистецтва (В.
Дрозд).
4. Порівняльний
зворот не виділяється комами в реченні:
A)
Дощ ллє як із відра.
Б)
Весняне сонце вже припікало як улітку.
B)
І всі ми як один підняли вгору руки (І.
Франко).
Г) Припадаю вустами до слова
мов до стиглого грона калини (Н. Кащук).
5. Форму
присудка при підметі вжито неправильно
в реченні:
A)
Іти було важко.
Б)
Радіють і небо, і морс, і земля.
B)
Біля вогнища сиділи група туристів.
Г)
УАН була заснована 1918 року за сприяння
гетьмана П. Скоропадського.
6. Через
дефіс пишуться всі прикладки в рядку:
A)
озеро/Світязь, гора/Говерла, народи/брати;
Б)
сон/трава, Москва/ріка, поет/романтик;
B)
сніжинки/пушинки, трава/деревій,
фільм/»Земля»;
Г)
жук короїд, твір опис, собака вівчарка.
У
завданнях 7-9 до кожного рядка, позначеного
цифрою, доберіть відповідник, позначений
буквою.
7. Установіть
відповідність між реченням і способом
вираження присудка в цьому.
1)
Простий дієслівний присудок;
2)
дієслівний складений присудок;
3)
імепний складений присудок.
А.
Серед тонкого попискування синичок
чути посвисти червоно-рудих красенів
снігурів (А.
Волкова).
Б.
Тоді Десна була глибокою і бистрою
річкою (О.
Довженко).
В.
На погребні любив спати дід (О.
Довженко).
Г. Шум акацій… Посьолок і гони (В. Сосюра).
8. Установіть
відповідність між реченням і другорядним
членом у ньому.
1)
Обставина;
2)
означення;
3)
додаток.
A.
Тиша і холод обіймають його (М.
Коцюбинський).
Б.
Розквітає калипа і стас гарною, як
дівчина у весільному вбранні (З
журналу).
В.
Усе тіло зробилося легким, пружним,
нестримним (О.
Гончар).
Г.
Теплохід пішов по Дніпру впиз (В.
Винниченко).
9. Установіть
відповідність між реченням і видом
обставини в ньому.
1)
Обставина міри;
2)
обставина способу дії;
3)
обставина місця.
A.
Йде боєць додому із походу (А.
Малишко).
Б.
Скоро перша паморозь посріблить траву,
листя кущів і дерев (О.
Копиленко).
B.
Сад музикою сповнений по вінця (О.
Підсуха).
Г.
І трудимось теж на совість (О.
Гончар).
Прочитайте
текст. Виконайте завдання
№10-12
до нього
(1)
Зовнішній вигляд міфологічних богів
та духів був у прямій залежності від їх
здібностей та якостей. (2) Святовид бог
війни та перемоги у західних слов’ян.
(3) Він зображується чотириголовим. (4)
Ріг сідло меч символи цього бога. (5)
Ночами він їздить на білому коні й
змагається з нечистою силою.
(З кн. «Персонажі слов’янської міфології»)
10. Позначте речення, у яких між підметом і присудком необхідно поставити тире.
11. Позначте речення, які містять однорідні головні члени речення.
12. Позначте речення, які містять узгоджені означення.
Практичні завдання
Записати текст. Вставити пропущені розділові знаки, пропущені у словах букви, підкреслити у реченнях головні і другорядні члени речення.
Остроз..ка академія була першою (з,с)пробою організувати вищу школу в (У, у)країні. Передовсім князь бажав надрукувати (Б, б)іблію церковнослов..янс..кою мовою. Це була в..личезна і складна справа. Він розіслав по всіх усюдах шукати тексти (Б, б)іблії.
Друкуван..я (Б, б)іблії це була знамен..а подія в усьому слов..янс..кому світі, це був в..личезний труд. Над (Б, б)іблією працювали найвидатніші уми в (У, у)країні. Біблія ще довгі часи була непер..вершеним мистец..ким твором завдяки своїм шрифтам, верстці друкові в..ликій кіл..кості заставок і різних художн..х прикрас (О. Іваненко).
08.05.2О23
Дистанційна робота
Тема. Узагальнення знань із теми "Просте ускладнене речення"
Завдання.
1.Непоширеним звертанням ускладнене речення
А О страднику великий Прометею тобі я заздрю.
Б Прийми мене весно рожева слугою твоєї краси.
В Ти в моєму серці Україно думою Шевченка гомониш.
2. Вставне слово на позначення впевненості вжито в реченні
А Можливо прощення це і є правдива помста.
Б Зверніть увагу на своє життя…
В Очевидно дуже мало людей керуються розумом.
3. Однорідні члени речення наявні в реченні
А Стояла я і слухала весну…
Б Добридень сонце я тебе вітаю!
В Не тільки радісні дні чекали на юнака.
4.Відокремлене означення є в реченні
А Стара ріка оточена барвистими луками розливається безліччю рукавів.
Б.А десь на світі жив хлопчина – допитливий невгамовний жвавий.
В Дозволь мені мій вечоровий світе упасти зерням в рідній стороні.
5.Неправильно поставлені розділові знаки в реченні
А Талановитий і організований, він досягне всього в житті.
Б Душа переповнена щастям, частенько буває німа і сліпа.
В Стара ріка тече повільно, величаво…
6. Знайдіть речення, у якому не потрібно ставити розділові
А Над луками залитими квітневою повінню холонув вечір.
Б Плесо віддзеркалювало срібні кучері залитих сяєвом хмар.
В Небо зорями вишите вже давно тьмяніє за вікном.
7. Кому необхідно поставити в реченні
А Ні хліва ні повітки не ставили біля садиби нові господарі.
Б Афоризм завжди має перевагу над романом.
В Гаї шумлять навесні веселим і дзвінким співом птахів.
8.Визначте рядок, у якому всі слова пишуться з дефісом
А історико/філологічний, сіро/зелений, яблучно/виноградний
Б легко/крилий, ящірко/подібний, одно/денний, весняно/літній
В дрібно/плідний, жовто/блакитний, фізико/математичний
9. Необхідно виділити в реченні відокремлену обставину з двох сторін
А Сонце швидко пірнуло за небокрай і все навколо потемніло.
Б Над лісом висить молодик і сяють стожари.
В Усе зраділо стрічаючи день і день зрадів.
10.Установіть відповідність
Орфограма Приклад
1.Правопис префіксів А лялька, Ольга, сіль, тінь, день, повість
2.Правопис суфіксів Б прекрасний, предобрий, прислухатись, прибігти
3.Знак м’якшення В батьків, мамин, сестрин, український, козацький
Г розв’язати, арф’яр, під’язиковий, святковий, в’яз
11.Складіть і запишіть твір-мініатюру «Наша мова калинова», уведіть у речення відокремлені означення, відокремлені обставини або додатки, вставні слова.
01.05.2О23
Дистанційна робота
Тема. Вставні слова, словосполучення, речення.
Вставними називають такі слова, словосполучення, речення, що виражають ставлення мовця до сказаного, привертають увагу до змісту, повідомляють про джерело інформації. Приклад: Втім, ласки виглядали ніжними, беззахисними істотами (Г. Пагутяк).
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2.
Завдання 3.Завдання 4.
Завдання 5.
24.04.2О23
Дистанційна робота
Тема. Звертання.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4.
Завдання 5.
Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1675617
17.04.2О23
Дистанційна робота
Тема. Диктант.
10.04.2О23
Дистанційна робота
Тема. Узагальнення знань із теми "Речення з відокремленими членами. Відокремлені другорядні члени речення"
Завдання
І рівень
Завдання з вибором однієї правильної відповіді( кожна правильна відповідь на запитання 1-6 оцінюється в 0,5 бала).
1. Поширене означення НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні
А Утомлена від виснажливої праці вона ніяк не могла заснути.
Б Польова криничка була біля вибалку зарослого по низині очеретом.
В Очі бригадира вимережані кривавими прожилками весело посміхалися.
Г Натомлений блуканням по морю синьому я приліг під тінню осокора старого.
Д За якийсь день-другий спалене нічними й ранковими заморозками листя геть облетіло.
2. Укажіть порядковий номер слова, після якого пропущено розділовий знак:
І ми поети атомного віку останні трубадури на землі.
А 2; Б 5; В 7; Г не потрібно розділових знаків.
3. Обставину НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Богдан з Миколою сиділи замислившись.
Б Гілея знову оживе постаючи в новій красі
В Достигаючи при зорях вночі суниці стають схожими на росу.
Г Вітер стомившись уклався спати на верхівках дерев.
Д Сперечаючись хлопці ніколи не виконували план.
4.
Потребує
редагування речення:
А
Мандруючи країною, друзі вивчали традиції
народу.
Б
Добре знаючи рідне місто, я не перестаю
ним захоплюватися.
В
Пишучи твір, завжди обмірковуй хід своїх
думок.
Г
Згадуючи море, у моїй уяві постають
літні вечори.
5. Додаток НЕ ТРЕБА відокремлювати комами в реченні (розділові знаки пропущено)
А Окрім посуду трипільці виробляли фігурки Матері-землі (В. Таїк)
Б Софія Київська — джерело для пізнання історії нашої культури зокрема мистецтва Київської Русі (Д. Горбачов).
В Учитель завжди підтримував Сашкове захоплення поезією особливо народною (С. Плачинда).
Г Рисі живляться переважно зайцями гризунами різними птахами у тому числі тетеревами й глухарями (З підручника).
Д Почергуй сьогодні замість мене.
6.
Правильно
розставлені розділові знаки в реченні:
А
А
як співали ми рідні, наче браття,
натруджені за день, зібравшись при
вогні!
Б
Я як співали ми, рідні наче браття,
натруджені за день, зібравшись при
вогні!
В
Я
як співали ми, рідні, наче браття,
натруджені за день, зібравшись при
вогні!
Г
Я
як співали ми, рідні наче браття,
натруджені за день зібравшись при вогні!
ІІ рівень
Завдання 7 і 8 на встановлення логічної відповідності( за правильно виконане завдання – 1 бал).
7. Установіть відповідність
Це стосується всіх, _______________ дітей.
Вони, ____________ батьки, живі й здорові.
До нас прилетів чорногуз, ________ лелека.
Відомі провідні риси українців, __________ доброзичливість.
А Особливо
Б Зокрема
В Наприклад
Г Тобто
Д Чи (тобто)
8. Установіть відповідність
Відокремлений член речення |
Приклад |
1 додаток |
А Та минав ти, наш Кобзарю, чужії пороги, орав свою вбогу ниву, рідні перелоги. |
2 обставина |
Б Усе далі нас несе понад безодні пружина мислі – світова спіраль. |
3 означення |
В Біля печери, крім нього, було ще троє дідів-пастухів. |
4 прикладка (як різновид означення) |
Г Яблука, налиті холодним соком, світяться. |
|
Д Тисячу літ Вітчизна стоїть, вічністю змивши слід лихоліть.
|
Прочитайте текст. Виконайте завдання 9 і 10( за правильно виконане завдання – 0,5 бал).
Попереду, за річкою, танули ліси, що тяглися звідси і вгору, понад Ворсклою, і вниз, до Дніпра. 2. Зав'юнився під ногами розсипчастий пісок берега. 3. Річки, схованої в берегах, ще не видно було, але вона вже відчувалася по свіжості й прохолоді, якою потягло від неї. 4. Ліс, наблизившись, перетворився з синього в зелений. 5.Його соковиті хащі по той бік річки, прокидаючись, повнилися пташиним тисячоголосим гомоном, особливо солов'їними трелями. 6. Зелений світ, умитий росами, лящав, висвистував, видзвонював, лунко переливався щедрою розмаїтістю акордів, ладів і тонів. 7. Птаство, радіючи весні, творило музику краси дивовижної, солов'ї аж заходились, зозулі кували, торкаючи дзьобиками чарівні клавіші неба. (За О. Гончаром).
9. Скільки речень з відокремленими обставинами, вираженими одиничними прислівниками, є в тексті
10. Позначте речення з уточнювальними членами.
ІІІ рівень
(за правильно виконане завдання - 1 бал)
11. Перепишіть речення, розставляючи розділові знаки.
1. А пісня наростаючи пливла над берегом... 2. І всі хати білі чисті святкові для щасливого літа вони білились і зараз змагалися в красі . 3. А може завтра ти пройдеш ось тут де вітер пелюстки колише . 4. Пробуджений ранком і сполоханий дощем птах знявся з гілки й згубився у верховітті.
12. Виконайте синтаксично - морфологічний розбір речення (підкресліть члени речення, надпишіть частини мови, запишіть характеристику речення).
Пригинаючи аж до землі невеликі дерева на узліссі зокрема берези й клени вітер нарешті вирвався в поле і не зустрічаючи на своєму шляху перешкод вихором понісся до горизонту .
ІV рівень
13. Творче завдання (змістовна, грамотна відповідь оцінюється в 3 бали).
Складіть і запишіть висловлення (7 речень) в публіцистичному стилі, епіграфом до якого може бути один із запропонованих висловів, використавши речення з відокремленими членами (не менше 4) .
Епіграфи: 1. Багатство варто набути заради друга, але не друга заради багатства. 2. Материн гнів – як весняний сніг: рясно падає, та скоро розтане. 3. Легко беруть на себе обов’язки ті, кому легко їх не виконати.
03.04.2О23
Дистанційна робота
Тема. Відокремлені обставини.
Завдання 1. Вивчити теоретичний матеріал, розміщений на слайдах.
Завдання 2. Виконати практичні вправи.
І. Поставити
розділові знаки, підкреслити відокремлені обставини.
1. Вишні зацвівши в росах заплачуть (Д.Ткач).
2. Одягнувши шапку кошовий махнув рукою — і вмить сотні весел ударивши в
прозорі хвилі річки заблищали срібною сльозою (А.Кащенко). 3. Годі вже
панам сидіти згорнувши руки (Іван Нечуй-Левицький). 4. Укрившись
тьмою тротуари й асфальти сплять (О.Довгоп’ят). 5. Сікач незважаючи на
свою чималу вагу і короткі ноги дуже швидко бігає (Остап Вишня). 6. Під
вітром вгинаючи лінії прості повис нерухомий за вікнами дощ ... (Є. Плужник)
ІІ. Редагувати речення.
1. Побажавши дітям щасливої дороги, мені
захотілося плакати. 2. Нас дуже зацікавила нова інформація, відвідавши
інтерактивний музей космонавтики. 3. У горах дуже легко заблукати, не
орієнтуючись по мітках на деревах. 4. Знаючи оптичну силу лінзи, формула легко
вирахує її фокусну відстань. 5. Не отримавши відповіді на своє питання, двері
перед Оленкою несподівано зачинилися. 6. Побачивши нові картини нашого однокласника,
мені перехопило подих.
ІІІ. Доберіть до поданих речень синонімічні з відокремленими обставинами.
Наприклад: Батько провів
нас і взявся до роботи. - Батько, провівши нас, взявся до роботи.
1. Якщо бажаєш щастя коханій людині, не
перевиховуй її, а старайся зрозуміти. 2. Ми працювали наполегливо й багато,
тому досягли чудових результатів. 3. Facebook-система
ідентифікує обличчя злочинця, коли порівнює його із базою біометричних даних.
4. Дізнаєшся про власну недосконалість, тільки коли починаєш вчитися. 5.
Микола Миклухо-Маклай утретє приїхав у Нову Гвінею, на кораблі він
привіз козу, бичка й корову.
ІV. У яких реченнях поширена обставина не
відокремлюється.
А
Незважаючи на погану погоду ми не відмінили рішення про похід.
Б
Відеореєстратори працюють за простим принципом приймаючи сигнал і
переводячи його в зображення.
В
88 сузір’їв рухаючись зі сходу на захід видніються не з кожної півкулі.
Г
Завдяки великим зусиллям світової спільноти ми перемогли руйнівне зло
божевільної імперської ідеї.
Д
Надія Пилипівна зачарована ніжними звуками незнайомої мелодії застигла
над книжкою заслухавшись.
20.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Відокремлені додатки.
Завдання 1. Опрацюйте теоретичний матеріал.
Завдання 2. Виконайте практичні завдання.
Завдання 3. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3632847
13.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Відокремлені уточнювальні члени речення. Тренувальні вправи.
Завдання 1. Згадайте теоретичний матеріал.
Завдання 2. Виконайте практичні завдання.
Завдання 3. Виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5840549
06.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Відокремлені уточнювальні члени речення
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Уточнюювальні члени речення служать для уточнення, конкретизації, пояснення тих членів речення, після яких стоять. Уточнюватись може будь-який член речення. Найчастіше уточнювальними бувають обставини місця і часу: Звідси,(звідки саме?) з високої Софїіної альтанки, видно майже весь асканівський степ. (О. Гончар).Рідше в ролі уточнювальних членів речення уживаються обставини способу дії, означення, додатки, підмети, присудки: Рівно,(як саме?) на повні груди, дихає степ. Обидва,( хто саме?) Сергій і Віктор, охоче погодилися з батьком.
В усному мовленні уточнювальні члени речення вимовляються з дещо зниженою інтонацією, із невеликими паузами на їхній межі; на письмі виділяються комами або тире.
Завдання 2. Прочитати речення, дотримуючись відповідної інтонації. Визначити уточнювальні члени.
- Назвати односкладне речення, указати на його вид.
Завдання 4. Запишіть речення, вставляючи відповідні за змістом уточнювальні члени та розставляючи розділові знаки. Підкресліть відокремлені уточнювальні члени речення.
- У серпні ... смеркає дуже рано (В. Арсеньєв).
- Край берега ... прив’язані човни (Л. Глібов).
- Звідти ... чуємо крізь садки: гуп-гуп! (О. Гончар).
- Внизу ... був присмерк (В. Арсеньєв).
Довідка: під деревами, у затишку, та ще в похмурий день, згори десь.
Завдання 5. (додатково). Написати твір-мініатюру на тему «Мій улюблений урок», використовуючи уточнювальні члени речення.
27.02.2023
Дистанційна робота
Тема. Однорідні і неоднорідні означення.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок
Завдання 2. Спишіть, ставлячи
коми між однорідними означеннями. Підкресліть однорідні означення і слова, від
яких вони залежать, як члени речення.
Вузька польова дорога одразу за селом пірнає в ранковий розлив туману і
зникає десь у гущавині трав та верболозів... Крізь туманову пелену видно
освітлений сонцем зелено-чорний ліс. Невмитий нерозчесаний, він нехотя
спускається з підгір'я. Хоче викупатися в любисткових духмяних луках і почати
своє літнє довгодення. А темні кущі лозняку - низькорослі широко-спинні округлі
- здаються худобою, що всю ніч паслася в луках, а тепер з досвіту розбрелася
біля річки і ласує росою. Ось-ось вона нап'ється і вляжеться біля копиць на
днювання... Враження таке, що в тих копицях хтось заночував - чи заповзятий
рибалка, чи кволе каченя... А може, й луговик, якого ніхто ніколи не бачив, але
який завше видзвонює, виграє кожного літнього вечора.
Густа обважніла від роси тиша оповила долину, довколишні краєвиди і ревно береже спокій луків (За Д. Прилюком).
Завдання 3. Кодова робота
Прочитати речення, визначити однорідні (а) та неоднорідні (б) означення.
1. Весна прийшла в Україну рання, буйна, дружна.
2. Велике тютюнове листя зразу обплутало мене.
3. Вгорі небо синє, бездонне, умите сонцем і збуджене весною.
4. Якось раз над містечком стояла тиха, місячна ніч.
5. Іноді тільки ловив несподівано її очі – глибокі, пильні, допитливі.
6. Ще очі дивились мрійно кудись за вікно в місячну морозну ніч.
7. Синє, глибоке небо розгортало своє безкрає поле.
8. Великий, кремезний, суворий чоловік стояв біля неї.
9. Холодний, колючий вітер гнав низько над землею важкі, олив’яні хмари.
Завдання 4. Виписати з художньої літератури 6 прикладів речень з неоднорідними або неоднорідними означеннями
Завдання 5. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1178924
20.02.2023
Дистанційна робота
Тема. Узагальнювальні слова у реченнях із однорідними членами.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2.
Інтерактивна гра «Знайди слово»
Завдання: прочитати ряди слів. Виділити серед них ті, що мають загальне, об’єднуюче значення.
Взимку, восени, завжди, влітку, навесні.
Зверху, скрізь, справа, зліва, зісподу.
Орел, деркач, птахи, сова, горобець.
Орати, сіяти, працювати, косити, молотити.
Жоржини, мальви, квіти, чорнобривці, васильки.
Клен, береза, дерева, дуб, ясен.
Завдання 3.
Інтерактивна гра «Незакінчене речення»
Завдання: доповніть речення однорідними членами речення.
Іній обліпив усе: і …, і …, і ….
Усе здавалось прекрасним і простим: … і …, … і … .
Узимку стоять голі дерева: …, …, … .
Скрізь лежить сніг: …, …, … .
Завдання 4.
З художніх творів виписати 5-6 речень із однорідними членами речення, при яких є узагальнювальні слова.
Завдання 5. Виконати інтерактивну вправу, перейшовши за покликанням https://learningapps.org/9880939
13.02.2023
Дистанційна робота
Тема. Однорідні члени речення.
Завдання 1. Перегляньте відео із даної теми.
Завдання 2. Вправа "Так-ні"
Речення виражає закінчену думку.
За метою висловлювання речення поділяються на розповідні, питальні і окличні.
За будовою речення поділяють на прості і складні.
Прості речення можуть бути односкладні та двоскладні.
Односкладні речення називні речення мають тільки підмет.
У неповних реченнях пропущений один або кілька членів, які можна відновити
Складні речення мають два підмети і два присудки.
До другорядних членів речення належать додаток, обставина і присудок.
Однорідними можуть бути лише другорядні члени речення
Завдання 3. Знайти однорідні члени речення, підкреслити відповідно до синтаксичної ролі.
По лісах блукали кози, тури, олені, вовки, кабани, ведмеді, лосі, рисі, рисі, зубри, борсуки.
Тополя нечутно прийшла під самісіньке вікно, заглянула в шибку, постукала гілкою стиха.
Ліс густий, дрімучий, темний, непрохідний там росте.
З луком, стрілами гнучкими по лісах ходив ловець.
Співає осінь тихо й сумовито.
Завдання 4.
Виписати з художньої літератури 6 речень з однорідними членами
Завдання 5. Дібрати 6 -7 прислів’їв з однорідними членами.
06.02.2023
Дистанційна робота
Тема. Повні і неповні речення. Тире в неповних реченнях.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2.
Завдання 3.
Завдання 4. Виконати тести, перейшовши за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6107928
30 січня
Дистанційна робота
Тема. Самостійна робота з теми "Односкладні речення".
Завдання 1. Пригадайте матеріал про односкладні речення (перегляньте відеоурок)
Завдання 2. Перейдіть за покликанням і виконайте завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7917643. Скриншот із результатом виконаної роботи надішліть приватним повідомленням.
23 січня
Дистанційна робота
Тема. Односкладні речення.
Завдання 1. Опрацюйте теоретичний матеріал.
Структуру односкладних речень становить наявність тільки одного головного члена речення. Цією ознакою вони відрізняються від двоскладних речень. На відміну від нечленованих речень, односкладні речення можуть поширюватися другорядними членами. У своїх внутрішніх межах односкладні речення розрізняються способом вираження головного члена, кількістю та якістю другорядних членів тощо.
Граматична основа односкладного речення — це головний член (присудок або підмет).
Розрізняють дві основні групи односкладних речень:
речення з головним членом — підметом
речення з головним членом — присудком.
Завдання 2. « Стоп – контроль» (дати відповідь Так чи Ні).
Речення виражає закінчену думку.
За метою висловлювання речення бувають окличні й розповідні.
За емоційним забарвленням речення можуть бути окличні, неокличні.
Питальні речення щось повідомляють, розповідають.
За будовою речення поділяються на прості та складні.
Складні речення мають дві або більше граматичних основ.
Розповідне речення висловлює наказ, прохання.
Прості речення можуть бути двоскладними та односкладними.
Речення, у якому є другорядні члени речення, називається непоширеним.
Граматична основа речення – підмет і присудок.
В односкладному реченні головний член виражений або підметом , або присудком.
Односкладні речення поділяються на називні та безособові.
Завдання 3.
Прочитайте текст, визначте граматичні основи, з’ясуйте, які речення двоскладні, а які односкладні, вкажіть їх види. Поясніть розділові знаки.
Ми з дитинства навчаємося мови. 2.Не залишайте цього потрібного для думки заняття і далі.3. Мова розвивається, вдосконалюється. 4. Слова надто багато важать у людському житті.5. Завдяки слову розуміємо одне одного.6. У школі за допомогою слова відкриваємо таємничість і складність інших наук: історії, географії, фізики, математики …7. Без слова не було б ні писемності, ні літератури, ані пісні.8.Відберіть у людини мову – і вона здичавіє.
Завдання 4. Виписати з підручника історії 6 односкладних речень.
16 січня
Дистанційна робота
Тема. Односкладні речення. Речення з головним членом речення - підметом (називні)
Завдання 1. Опрацюйте теоретичний матеріал, запам''ятайте його.
Завдання 2.
Виразно прочитати вголос вірш. Виписати називні речення.
СВІЧА
Вітер. Злива. Безсоння.
Гасне літо зелене.
Падають на підвіконня
Жовті долоні клена.
Серце щемить від болю.
Вмию безсонням очі.
Я, а поряд зі мною –
Чорна безодня ночі.
Запалю свічу з віком віч-на-віч.
Запалю свічу, щоб здолати ніч.
Завдання 3.
Подані односкладні речення поширте другорядними членами. Поширені речення запишіть.
Зима. Мороз. Небо. Вулиці. Дерева.
Завдання 4.
Використовуючи опорні слова, ви повинні написати твір-мініатюру «Зимовий день.»
День – морозний, холодний, сірий, сонячний.
Небо – голубе, сіре, чисте, наче притомилось.
Сніг – блискучий, іскристий.
Дерева – сонні, сумні, чорні, безлисті, пухнасті, вдягли біленькі хусточки.
Завдання 5. «Шоколадний креатив"
Перебудуйте текст, використовуючи лише називні речення.
Шоколад
в житті людини
Люди дізналися про шоколад 4
тисячі років тому. Вперше його виготовили та скуштували давні
племена індійців – ольмеків, які проживали в Америці. Племена називали шоколадом напій,
який варили з обсмажених та розтертих плодів какао. Секрет виготовлення какао
був великою таємницею.
Європа дізналася про шоколад у 16
ст.,завдяки іспанському завойовнику Кортесу.
Саме іспанці виготовили перший сучасний шоколад.
Шоколад був досить дорогим задоволенням.
Перші підприємства
на території України з’явилися в середині 19ст. У травні 1962р. у Львові
з’являється фабрика «Червона троянда»,
нині більш відома як Львівська кондитерська фабрика «Світоч».
Комментариев нет:
Отправить комментарий