ІІ семестр 2022-2023 навчального року
08.05.2023
Дистанційна робота
Тема. Поведінка в екстремальних ситуаціях.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2. Прочитай і запам'ятай!
Завдання 3. Скласти відповідний алгоритм дій під час спілкування з рятувальними службами або підготувати творчу роботу (плакат «Безпека в екстремальних ситуаціях»).
Завдання 4.
Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5114811
01.05.2023
Дистанційна робота
Тема. Безпека руху велосипедиста.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2.
Розв'яжіть ситуативні задачі:
● Юрко повертався від бабусі додому. Отримані гостинці він розташував на багажнику, а пакет із фруктами причепив на кермо. Велосипед чомусь хитало з боку в бік. Їхати було важко.
- Чому стало важко керувати велосипедом?
● «Який бешкетник, — сказала жінка похилого віку, побачивши хлопчика на велосипеді. Він може потрапити в біду».
А Толя думав, що перехожі захоплюються ним. Адже він їде, не тримаючись за кермо. Раптом переднє колесо велосипеда повернуло вбік, і Толя відчув сильний удар. Отямився він у лікарні.
- Що трапилося?
Звдання 3.
Робота над оповідання В. Сухомлинського «Мишків велосипед»
МИШКІВ ВЕЛОСИПЕД
Оповідання
Мишкові
купили велосипед. А живе він поруч зі
школою. Між садибою його батьків і
шкільною садибою - сад, так що й їхати
ніде. Мишко привів свого велосипеда,
мов коня на вуздечці. Хлопці оточили
Мишка. Обмацували колеса, педалі, руль.
Велосипед всім подобався. Діти заздрили
Мишкові.
— Ну що ж,
катайся,— сказав Федько й відійшов
від велосипеда так, немовби йому й
не хотілося покататись.
— Ти
думаєш, мені справді дуже хочеться
на ньому кататись? —
байдужим тоном запитав Мишко.— Бери,
пробуй.
Федько, не вірячи своїм вухам,
взявся за руль, сів на велосипеда та й
покотив по шкільному стадіону. Катався
аж до дзвінка на урок.
На першій
перерві катався Іван, на другій - Степан,
на третій — Сергій, на четвертій —
Оля.
Залишилися кататися й після
уроків. Велосипед переходив з рук в
руки. До четвертої години накаталися
всі.
Мишко привів велосипеда о пів
на п'яту — мов коня на вуздечці.
—
Де ти до цього часу катався? — здивувалась
мати.— Хіба ж так можна?
—
А я й не катався...
— Як — не
катався?
— Хлопці каталися...
й дівчатка...
Мама полегшено
зітхнула й сказала, немов сама до себе:
—
Єдине, чого я боялась: що кататимешся
ти.
Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9356811
24.04.2023
Дистанційна робота
Тема. Проживання у промисловій зоні.
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію.
Завдання 2.. Подивіться відеоурок
Завдання 3. Виготовити марлеві пов’язки, користуючись відео.
17.04.2023
Дистанційна робота
Тема. Пожежна безпека оселі.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2. Щоб переглянути тематичну презентацію, перейдіть за покликанням
https://naurok.com.ua/prezentaciya-pozhezhna-bezpeka-oseli-234769.html
Завдання 3. Підготувати малюнок або кросворд на протипожежну тематику.
Завдання 4. Оцініть дії дітей
А)Діти гралися сірниками та підпалили килим. Він почав тліти і задимив
кімнату. Потай від дорослих діти відкрили вікна, зробили протяг (вирішили
провітрити кімнату), але килим спалахнув, і почалася пожежа. Оцініть дії дітей.
Б)Під час пожежі в квартирі хлопчик, набравши номер 101, перелякано кричить
у трубку телефону: «Рятуйте! Пожежа! Я живу тут, у великому будинку, на
третьому поверсі». У чому помилка хлопчика?
Завдання 5. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1786644
10.04.2023
Дистанційна робота
Тема. Безпека під час користування засобами побутової хімії
Завдання 1. Перегляньте відеоролик "Отруєння засобами побутової хімії. Перша допомога"
Завдання 2.
Опрацюйте теоретичний матеріал. Оформіть конспект.
У кожному домі є чимало хімічних речовин, які
використовують у побуті. За ступенем безпеки всі препарати поділяють на 4
групи.
1
група – вимагають особливої
обережності для того, щоб не потрапили всередину організму, бо можуть
спричинити отруєння.
2
група – слід уникати попадання на
шкіру й у очі. Одягати під час роботи рукавички, халат, окуляри.
3
група – містять попередження
«Вогненебезпечно!», «Не розпилювати поблизу відкритого вогню!», « Не палити!»
4
група – мають на упаковках написи
!Отрута!», «Увага! Небезпечно для життя»
Правила поводження з небезпечними речовинами
До небезпечних хімічних речовин відносять такі, що під
час контакту з людиною можуть викликати різні пошкодження. Частина із цих
речовин є і в наших домівках. Їх треба знати й обережно з ними поводитися:
·
Леткі речовини (різні
балончики зі стисненим газом) – не можна нагрівати, не можна спрямовувати в
обличчя людині ( окрім косметичних речовин), з ними можна працювати тільки в
приміщеннях, які провітрюються ( наприклад, із фарбами для вікон або підлоги)
·
Їдкі речовини ( це
речовини, які в разі попадання на шкіру можуть викликати опіки) – можна
працювати, тільки використовуючи засоби захисту (гумові рукавички чи
окуляри);найбільш небезпечними їдкі речовини є тоді, коли потрапляють у очі;
·
Отруйні речовини, які
у разі потрапляння всередину організму можуть викликати отруєння;
·
Займисті речовини,
які легко можуть загорітися; їх не можна зберігати поблизу джерел вогню або
нагрівальних електричних приладів.
Отож, використовувати хімічні
речовини можна тільки за призначенням, дотримуючись всіх правил безпеки. Леткі
речовини не можна нагрівати. З їдкими речовинами можна працювати, тільки
використовуючи засоби захисту. Займисті речовини не можна зберігати поблизу
джерел вогню чи нагрівальних електричних приладів.
Як захистити себе від отруєння ліками
У кожній родині зберігають певну кількість ліків. На всіх
упаковках указано термін придатності. Якщо термін придатності вичерпано або
етикетки взагалі немає, то ліки слід обов’язково викинути, оскільки старі, а
тим паче невизначені ліки можуть спричинити отруєння.
Ні в якому разі не зберігайте ліки окремо від інструкції
щодо їх приймання. Це дуже небезпечно, оскільки потім можна помилково завдати
собі непоправної шкоди. Особливу увагу звертайте на правила зберігання ліків.
Ті препарати, що слід зберігати у холодильнику, помістіть у спеціальну коробку
з кришкою та позначте її червоним хрестиком або написом, наклейкою.
Зазвичай ліки зберігають за кімнатної температури, тобто
20◦С,якщо на упаковці не вказано іншого температурного режиму. Напис
«у прохолодному місці» відповідає 12 - 15◦С.
Будь-які зміни кольору або консистенції ліків є сигналом,
що вживати їх не можна. Велике значення має час прийому ліків. Деякі природні
та синтетичні лікарські препарати, прийняті після їди, можуть або зовсім
утратити свої властивості, або значною мірою їх утратити за рахунок прямої взаємодії
зі складовими частинами їжі. Іноді ж навпаки – лікарський ефект може
підвищитись.
Прискорювати дію препаратів за допомогою розжовування замість
того, щоб ковтнути їх та запити водою, дуже шкідливо.
Капсули необхідно ковтати цілком: їхня оболонка зроблена
із спеціального матеріалу, що захищає слизову оболонку шлунка від агресивної
дії медикаментів. У деяких випадках вона сприяє поступовому вивільненню
активних у ліках речовин і тому подовжує лікувальний ефект.
Перша допомога у разі отруєння ліками
У будь-якому випадку гострого отруєння ліками негайно
викликати «швидку допомогу». До її приїзду слід промити потерпілому шлунок,
давши йому випити три-чотири склянки кип’яченої води, держаком ложки натиснути
на корінь язика, щоб у нього швидше виникло блювання. Промивання шлунка слід
повторити два-три рази.
Але робити це можна тільки в тому разі, якщо хворий при
свідомості. За втрати свідомості в жодному разі не можна вливати в рот хворому
рідину для промивання шлунка, оскільки вона може потрапити до дихальних шляхів,
що призведе до порушення дихання, іноді з тяжкими наслідками.
Якщо у хворого виникло порушення координації рухів,
нестійкої ходи, негайно покладіть його в ліжко. Якщо потерпілий утратив
свідомість, поверніть його голову на бік, щоб блювотні маси потрапили до
дихальних шляхів.
Коли прибуде «швидка», обов’язково передайте медичним
працівникам упаковки з-під прийнятих постраждалим ліків і повідомте, якщо
можливо, час прийому препарату, його дозу.
Перша допомога в
разі ураження хімічними речовинами.
1. Промивання очей великою кількістю проточної води
кімнатної температури. Не можна при цьому терти очі руками.
2. Виклик «швидкої допомоги» або лікаря. (Якщо поряд
декілька людей, то дії здійснюють паралельно».
Завдання 3.
- 1. За допомогою дорослих дізнайся, якими засобами побутової хімії за рівнем безпеки користуються вдома для прибирання оселі, прання, миття посуду. Чи правильно зберігаються в помешканні засоби побутової хімії? Скористайся порадами параграфа.
- 2. Разом з дорослими знайди інформацію про екологічно чисті засоби для прибирання оселі, прання білизни, миття посуду.
- 3. Обговори з дорослими правила безпечного зберігання ліків у домашній аптечці. Разом складіть список лікарських засобів, які зберігаються або мають зберігатися в домашній аптечці. Поміркуй, де в помешканні найкраще розмістити аптечку.
03.04.2023
Дистанційна робота
Тема. Правила користування газовими приладами.
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2. Аналіз ситуації
Старенька бабуся жила на першому поверсі двоповерхового будинку. Тієї ночі вона погано спала. Боліла голова. Старенька піднялася та попрямувала з кімнати на кухню. У коридорі вона відчула різкий запах газу. Бабуся ввімкнула світло у кухні. Що було далі, не пам’ятає. Прокинулася в лікарняній палаті. Обличчя та руки були обпечені...
— Як ви вважаєте, що трапилося?
Завдання 3. Тест «так чи ні?»
При виявленні запаху газу відчиніть двері та вікна.
Зателефонуйте у службу газу за номером 103.
Самостійно ліквідуйте неполадки.
Запобігайте утворенню іскри у будь-який спосіб.
Залишити приміщення, у якому витікає газ.
Життя людини — найдорожчий скарб.
Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7525048
20.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Правила користування електричними приладами
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-pravila-koristuvannya-elektrichnimi-priladami-233689.html,
Завдання 2. Перегляньте "Урок обережності тітоньки Сови"
Завдання 3. Прочитайте та запам'ятайте правила користування електроприладами:
1. Використовуйте електроприлади лише за призначенням.
2. Не перевантажуйте електричні розетки. Не підключайте багато приладів до однієї розетки, оскільки електромережа може перевантажитися.
3. Тримайте нагрівальні електроприлади подалі від легкозаймистих речей.
4. Електронагрівальні прилади, такі як електрочайник, електропраска, електрокамін та інші, треба вмикати в електромережу справними.
5. Якщо працюючий електроприлад погас або почав працювати з перебоями, то в жодному разі не можна по ньому стукати. Він може загорітися або навіть вибухнути. Його треба негайно вимкнути.
6. Якщо всередину електроприладів, що працюють, потрапив дрібний предмет або вода, треба негайно їх вимкнути. Категорично забороняється лізти туди олівцем чи іншим предметом, коли електроприлад увімкнутий.
7. Часто в побутових електроприладів виникає пошкодження їх ізоляції. Також буває, що електричний дріт обірвався чи оголився. У таких випадках не можна корис
туватися цими приладами та торкатися оголених місць, оскільки це може призвести до травми.
8. Не залишайте без нагляду увімкнені в розетку електроприлади.
9. Не можна виключати електроприлади, тягнучи за електричний шнур, бо він може обірватися і вразити електричним струмом. Вимикати прилад з мережі можна
лише за вилку.
10. Не можна заповнювати водою чайники й кавоварки, що ввімкнені в електромережу.
11. Не торкайтеся мокрими руками та не витирайте вологою ганчіркою електричні кабелі, розетки, вимикачі та електроприлади, що ввімкнені в електромережу.
12. Не можна підвішувати речі на електричні кабелі.
13. Не можна бавитись зі штепсельними розетками — це небезпека для життя.
14. Коли йдете з дому — усі електроприлади мають бути вимкнені.
Завдання 4. Виконайте практичне завдання.
Разом з дорослими виконай проект «Бережемо електроенергію» за поданим або власним планом.
1. Якими електроприладами та пристроями облаштована оселя (освітлювальні прилади, електрочайник, телевізор, музичний центр, магнітофон, пральна машина, холодильник, пилосос, комп’ютер тощо).
2. Які електроприлади та пристрої використовують у домашньому господарстві (доїльний апарат, дриль, газонокосарка, кущоріз тощо).
3. Дізнайся, скільки електроенергії спожито за один місяць.
4. Розроби з дорослими заходи щодо збереження електроенергії. Наприклад:
- вимикати електроприлади за собою;
- вимикати електроприлади, які забули вимкнути дорослі;
- не вмикати освітлювальні прилади, коли можна обійтися без додаткового світла.
5. Поспостерігай за лічильником. Коли цифри в ньому змінюються швидко, а коли — повільно?
6. Дізнайся, скільки електроенергії спожито за один місяць після ощадливого використання.
7. Порівняй отримані дані з попередніми.
Завдання 5. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9925014
13.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Правила користування водогоном, тепловими мережами
Завдання 1. Перегляньте відеоурок
Завдання 2. Уважно перегляньте презентацію. Оформіть опорний конспект https://naurok.com.ua/bezpeka-v-pobuti-pravila-koristuvannya-vodogonom-teplovimi-merezhami-234215.html
Завдання 3. Виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8878360
06.03.2023
Дистанційна робота
Тема. Узагальнення і оцінювання знань з теми «Соціальне благополуччя»
Завдання . Виконати тестові завдання, перейшовши за покликанням https://vseosvita.ua/test/start/nij690
27 лютого
Дистанційна робота
Тема. Способи протидії агресії та насиллю у підлітковому середовищі
"Друзі впливають на нас і нашу поведінку. У народі кажуть: «З ким поведешся, від того й наберешся», «Скажи мені, хто твій друг, і я скажу, хто ти». Тому для твого здоров'я і безпеки важливо навчитися розрізняти дружні, недружні і небезпечні компанії».
Завдання 1. Перегляньте відеоурок, зверніть увагу на інформацію на слайдах.
Завдання 2.
Словникова робота
Агресор – той, хто здійснює насилля.
Спільники – ті, хто підтримує агресора.
Жертва – той, із кого сміються, кого ображають.
Байдужі спостерігачі – ті, хто нічого не роблять, щоб припинити насилля.
Захисник – той, хто стає на захист жертви.
Завдання 3. Доберіть та запишіть у зошити прислів'я про дружбу.
Завдання 4. Виконати тестові завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3608360
20 лютого
Дистанційна робота
Тема. Підліткові компанії. Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній
Завдання 1. Перегляньте презентацію, перейшовши за покликанням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-dla-6-klasu-osnovi-zdorova-409424.html
Завдання 2. Перегляньте відеоурок.
Завдання 3. Прочитайте і запам'ятайте ознаки різних видів компаній.
Ознаки дружніх, недружніх і небезпечних компаній
Найближче оточення — близькі, учителі, друзі, товариші в класі та у дворі — найбільше впливає на підлітків. У підлітків часто з’являються нові захоплення і коло спілкування змінюється та розширюється. Щоб уникнути небезпеки для здоров’я, важливо вміти розрізняти дружні, недружні та небезпечні компанії.
Ознаки компаній підлітків
Дружні компанії
кожного сприймають таким, яким він є
толерантно й доброзичливо ставляться до думок і поглядів одне одного
поважають і підтримують одне одного
допомагають у навчанні
охоче приймають нових друзів
не мають жорстких правил поведінки всередині групи
не забороняють спілкуватися з іншими людьми поза групою
Недружні компанії
можуть ділитися на невеликі групи, які конкурують між собою
кожну групу об’єднує прагнення вирізнитися серед інших певними правилами, поведінкою, одягом тощо
підкреслюють значущість окремих людей
не поважають і не підтримують одне одного
не цікавляться справами одне одного
неохоче приймають інших
член групи може почуватися самотнім
Небезпечні компанії
мають ватажка й жорсткі правила поведінки
вимагають повної підпорядкованості та відданості
можуть карати неслухняних
ставлення до інших зверхнє, агресивне, можуть тиснути на оточуючих, глузувати з них, принижувати
забороняють спілкування поза групою
можуть бути поширені куріння, вживання алкоголю, наркотичних речовин, схильність до ризикованої поведінки.
Завдання 4. Дайте відповіді на такі запитання:
- 1. Що таке дружня компанія підлітків?
- 2. Назви ознаки небезпечної компанії.
- 3. Назви ознаки, що характеризують недружню компанію.
- 4. Чим важливе спілкування підлітків в компаніях?
- 5. Як визначити, чи безпечною буде для тебе компанія, у яку запросили?
- 6. Якими можуть бути наслідки, якщо потрапиш до небезпечної компанії?
Завдання 5. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4548295
13 лютого
Дистанційна робота
Тема. Запобігання ескалації конфліктів. Самоконтроль у конфліктних ситуаціях
Завдання 1.
Перегляньте відеоурок.
Завдання 2. Дайте відповіді на запитання.
Що таке ескалація конфлікту?
Як запобігти ескалації конфлікту?
Як навчитися контролювати емоції під час конфлікту?
Чому не слід допускати ескалації конфлікту?
Як загострення конфлікту може вплинути на здоров'я твоє й оточуючих?
Завдання 3. Пропоную вам переглянути відеоролик і визначити, як були вирішені конфлікти.
Завдання 4. Запропонуйте способи розв’язання конфліктів.
Ситуація 1. Ти стоїш у черзі за квитком. Раптом до хлопця . що стоїть попереду тебе, підійшли знайомі, і він пропустив їх уперед.
Ситуація 2. Однокласник почав звинувачувати тебе в тому, чого ти не робив.
Ситуація 3. Два однокласники чергують. І їм треба підмести в класі підлогу, але ніхто з них не хоче цього робити. Кожен наполягає на тому, щоб це зробив інший.
Наведіть усі можливі способи поведінки учнів у такому конфлікті та їх результати.
06 лютого
Дистанційна робота
Тема. Що таке конфлікти. Види і способи їх розв’язання
Завдання 1. Перегляньте відеоурок.
Завдання 2. Переглянь мультфільм «Сон».
https://www.youtube.com/watch?v=0NlB-s0_1MI
• У
чому полягав конфлікт між друзями? (Один хотів спати, а другий —
грати на музичному
інструменті.)
• Як
вони роз’вязали його?
Завдання 3. Прочитай поради «Як
контролювати себе» (ці поради
допоможуть опанувати себе і вгамувати гнів.)
Установи попереджувальну сигналізацію
• Уяви світлофор у своїй
голові.
• Його червоне світло
вмикатиметься тоді, коли треба зупинитись і подумати.
• Не забувай перевіряти свій
світлофор у ситуаціях, що злять тебе.
Полічи до десяти (або
далі)
• Починай глибоко дихати і
повільно лічити про себе.
• Не провокуй співрозмовника,
показуючи, що лічиш.
• Продовжуй слухати опонента.
• Дивися йому в очі.
Практикуй самопереконання
Іноді, щоб заспокоїтися,
достатньо сказати собі кілька слів:
«Це не впливає на мене...»
«Мені не треба з цим
боротися».
«Я можу це владнати».
«Мені приємно, що я тримаю
себе в руках».
Зміни позицію
Поглянь на ситуацію очима
стороннього спостерігача. Подумай:
• Чи варто гніватися через це?
• Чи справді ця людина хоче
тобі зашкодити? (Ти ж, наприклад, не будеш
сердитися на малюка за те, що він тебе штовхнув?)
• Чи є інший спосіб отримати
те, що хочеш?
Завдання 4. Написати на аркуші паперу:
• що вас
найбільше злить;
• що ви зазвичай робите, коли
сердитесь;
• які ви знаєте
способи вгамувати гнів і висловити свої почуття, не розпалюючи конфлікту.
30 січня
Дистанційна робота
Тема. Види стосунків. Стосунки в родині, класі, підлітковому середовищі.
Завдання 1. Прочитай інформацію на слайдах, запам'ятай її.
Завдання 2. Пройдіть тест «Активність у спілкуванні».
Потрібно оцінити кожний вислів у балах від 0до 4.
1) Я легко сходжуся з людьми
2)я маю багато знайомих,яких рада бачити
3)Я люблю багато говорити
4)з незнайомими людьми я почуваюсь невимушено
5)я не можу тривалий час не спілкуватися з друзями
6)з моєю появою в класі стає веселіше
7)я розмовляю швидко
8)коли мені потрібно щось дізнатися,мені легше запитати,ніж шукати в книжках
9)після довгого усамітнення мені хочеться із кимось поговорити
1-12- ти стриманий,надаєш перевагу книжці,ніж витрачати час на спілкування
13-24- ти маєш спокійні стосунки з людьми, відповідаєш за свої вчинки
25-36 – ти активний в розмові, любиш багато говорити, полюбляєш жарти
Завдання 3. Намалюйте портрет друга (подруги).
Завдання 4. Виконайте тести, перейшовши за покликанням
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1168493
23 січня
Дистанційна робота
Тема. Стилі спілкування.
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію https://ppt-online.org/99029.
Правила упевненої поведінки
Опишіть ваші дії в запропонованих ситуаціях
1) Ви дали однокласнику ручку, а він її
випадково зламав.
2) Ваша молодша сестра навмисно порвала вашу
улюблену книгу.
3) Людина на вулиці запитує, як пройти до
найближчого магазину.
4) Незнайомий підліток просить покататися на
вашому велосипеді.
5) Учитель доручив вам підготувати доповідь, а
ви соромитесь виступати перед аудиторією.
6) Виникла прикра ситуація, і ви зрозуміли, що
образили свого друга необережними словами.
7) Ваші друзі посварилися між собою, і кожен з
них хоче, щоб ви підтримали саме його. Як краще поводитись у такій делікатній
ситуації?
Завдання 3.
Написати мінітвір на тему «Що для мене означає позитивно спілкуватися»
16 січня
Дистанційна робота
Тема. Засоби і навички комунікації
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію
https://naurok.com.ua/prezentaciya-spilkuvannya-i-zdorov-ya-zasobi-komunikaci-216903.html
Завдання 2. Прочитати і запам'ятати новий матеріал.
Життя кожної людини від самого її народження і до смерті проходить серед людей. Без їхньої допомоги вона не може навчитися навіть ходити, не кажучи вже про її життєві функції. Жодна людина не існує сама по собі. Кожний із нас може жити серед людей і пов'язаний з ними безліччю найрізноманітніших відносин. Формою такого взаємозв'язку є спілкування. Лише у спілкуванні із собі подібними людина пізнає найбільші цінності людського життя — дружбу і любов.
спілкування — це процес взаємодії між людьми, в якому відбувається обмін діяльністю, інформацією, досвідом, уміннями й навичками, результатами праці. У більш вузькому розумінні спілкування — це процес обміну інформацією та досвідом. Людське спілкування завжди було в основі соціального буття, проте прямим об'єктом психологічного й соціального аналізу воно стало тільки у XX ст. Ми знаємо, що за визначенням ВОЗ: «Здоров’я – це стан повного фізичного, соціального, психічного та духовного благополуччя». Психічну складову здоров’я вивчає наука – психологія. У психології спілкування визначають як взаємодію двох чи більше людей, що полягає в обміні інформацією пізнавального чи емоційно- оцінювального характеру, або вживають зазвичай щодо міжособистісних контактів. Спілкування — це взаємодія двох або декількох людей, які обмінюються інформацією або взаємодіють у практичній діяльності. Це складний, багатоплановий процес установлення й розвитку контактів між людьми, що зумовлений потребою спільної діяльності, обміном інформацією, вмінням сприймати та розуміти іншу людину. Кожній людині тією чи іншою мірою властива потреба у спілкуванні. З одного боку, це потреба у нових враженнях, почуттях, знаннях, а з іншого — це потреба поділитися з кимсь власними переживаннями й думками. Тому спілкування виконує такі функції, як обмін інформацією, можливістю зрозуміти один одного та регулювання спільної діяльності. У більшості випадків кожна людина має певне коло знайомих або друзів, з якими вона спілкується найбільш охоче.
Зазвичай, ми з вами спілкуємось мовою слів - вербальне (мовленнєве) спілкування. Але існує інша мова - невербальна, де кожен жест означає слово. Ви, напевно, бачили передачі, де текст диктора перекладається на мову жестів, розроблену для глухих і глухонімих. Існує театр міміки і жестів, де протягом усього спектаклю не вимовляється жодного слова. Вся вистава складається з поз, міміки і жестів акторів. Виразні рухи говорять про почуття, настрій людини та її ставлення до співрозмовника.
Спілкування – це обмін думками , почутями , враженнями , тобто повідомленнями .
Спілкування – одна зі складових психічного здоров’ялюдини .
Засоби комунікації
Спілкування і комунікація здійснюються різними засобами:
♦ вербальними (усно чи письмово);
❖ невербальными (жести, міміка, пантоміміка, інтонація, тембр і сила голосу тощо).
Іноді співрозмовники сприймають комунікацію за допомогою невербальных засобів краще, ніж вербальне спілкування. Словами передається інформація. Жестами, інтонацією, поглядом можна без слів висловити різне ставлення до цієї інформації.
Багато людей почуваються невпевнено , коли спілкуються із незнайомими людьми .Через це вони нервують і можуть справити негативне враження. Іноді вони думають , що з цим нічого не поробиш .Але ситуацію можна виправити , розвинути у собі важливі соціальні навички
Уміння слухати не менш важливе , ніж уміння говорити . Той , хто слухає , є активним учасником розмови .
Буває, що підліткам важко почати або закінчити розмову. Під час розмови вони поводяться нестримано, перебивають співрозмовника, не дослухавши, критикують його, ображаються. Під час такого спілкування може виникнути відчуття непорозуміння, взаємна образа.
Щоб отримувати задоволення від спілкування, треба розвивати навички комунікації, навички ефективного спілкування.
Завдання 3. Запишіть у зошити.
Основні правила спілкування:
- Будьте завжди ввічливими, привітними та доброзичливими в спілкуванні. З повагою ставтеся до співрозмовника.
- Будьте уважними до співрозмовника, до його стану і настрою, до того, що і як він говорить, як реагує на ті чи інші слова.
- Умійте слухати і не перебивати інших.
- Не бійтеся вступати в контакти (усні чи письмові) з людьми, навіть не знайомими вам, але при цьому уникайте нав’язливості.
- Говоріть про те, що може бути цікавим і корисним для тих, хто вас слухає.
- Не завдавайте людям прикрощів словом (не ображайте, не говоріть неприємного не виявляйте своєї неповаги, не вживайте грубих слів тощо).
- Умійте ввічливо попросити про щось і ввічливо відмовити в чомусь, не образивши людину своєю відмовою. Намагайтеся чемно пояснити причину прохання чи відмови.
- Використовуйте в спілкуванні слова «будь-ласка», «вибачте», «не ображайтеся», «чи не змогли б ви», «на жаль» тощо. Стежте за культурою мовлення.
- Умійте підтримати людину словом і ділом у будь-якій ситуації.
Завдання 4. Написати мінітвір, де б розкривався зміст прислів’я «Умій вчасно сказати і вчасно замовкнути» (можливі варіанти прислів’їв: «Гостре словечко коле сердечко», «Говорить п’яте через десяте», «Хто каже до ладу, то вухо наставляй, а хто без ладу, то теж не затикай», «Менше говори – більше вчуєш», «Мовчанка гнів гасить», «Яка головонька, така й розмовонька!», «Умієш говорити – умій слухати») АБО скласти поради тим людям, які мають агресивну манеру спілкування.








.jpg)


.jpg)


Комментариев нет:
Отправить комментарий