Основи здоров'я 8 клас

 

ІІ  семестр 2022-2023 навчального року

22.05.2022

Дистанційна робота

Тема. Узагальнення і оцінювання знань з теми «Безпека в побуті й навколишньому середовищі»

Завдання. Виконати тести, перейшовши за покликанням.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=5722890



08.05.2022

Дистанційна робота

Тема. Небезпека залучення до деструктивних соціальних угруповань.

Завдання 1. Перегляньте відеоурок.


Завдання 2. Опрацюйте таблицю.


Завдання 3.

Правила поведінки в разі захоплення в заручники

• Опануйте себе

• Не показуйте свого страху терористам, поводьтеся спокійно, не демонструйте ненависті до них, не вступайте з ними в конфлікт

• Якщо вас зв’язали або зав’язали очі, розслабтеся, дихайте глибше

• Виконуйте всі вимоги

• Перш ніж щось зробити (встати, сісти, попити тощо), питайте дозволу. Не бійтеся звертатися з проханнями про те, чого конче потребуєте (наприклад вийти в туалет)

• Не намагайтеся втекти, якщо не впевнені в успіху або якщо ваша втеча погіршить становище інших заручників

• Запам’ятайте якомога більше інформації про терористів (кількість, зовнішність, статура, манера поведінки, особливості мовлення)

• Намагайтеся визначити місце свого перебування

• Не відмовляйтеся від їжі та води, бережіть свої сили

• Сядьте подалі від вікон, дверей і терористів. Це убезпечить вас під час штурму або в разі пострілів снайперів

• Під час штурму лягайте на підлогу обличчям униз, поклавши руки на потилицю

Завдання 4. 

Ситуаційне завдання

Як діятимете в наведених ситуаціях?

  • 1. На дискотеці під стіною помітили яскравий подарунковий пакет і з’ясували, що він нічий.
  • 2. У торговельному центрі з урни зі сміттям почули цокання годинника.

Завдання 5. 

Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2890787


01.05.2022

Дистанційна робота

Тема. Протидія торгівлі людьми. Дитяча безпритульність і бездоглядність.

Завдання 1. Перегляньте відеоурок.






Завдання 2.
  • Висловіть ваші ідеї щодо профілактики дитячої безпритульності й бездоглядності.

  • Обговоріть із батьками та близькими людьми вивчене на уроці. Запитайте, які причини, на їхню думку, дитячої бездоглядності у нашому регіоні?


Завдання 3.

Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9502684



24.04.2022

Дистанційна робота

Тема. Правова відповідальність і закони України. Захист від кримінальних небезпек

Завдання 1. Перегляньте відеоурок.


Завдання 2. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=6274480


17.04.2022

Дистанційна робота

Тема. Вплив забрудненого повітря на здоров’я. Вплив стану ґрунтів на здоров’я

Завдання 1. Перегляньте відеоурок.


Завдання 2. Прочитайте  притчу «Мишоловка»

Якось миша помітила, що хазяїн ферми поставив мишоловку. Вона розповіла про це курці, вівці і корові. Але все вони відповідали одне: «Мишоловка – то твої проблеми, до нас вона ніякого відношення не має!».

 … Дещо пізніше в мишоловку потрапила змія і укусила дружину фермера, яка проходила неподалік.

Намагаючись її вилікувати, фермер приготував суп із курки. Потім зарізали вівцю, щоб нагодувати тих, хто приїхав провідати немічну. І, нарешті, зарізали корову, щоб гідно нагодувати людей на похоронах.

Увесь цей час миша через дірочку в стіні спостерігала за тим, що відбувається, і думала про речі, які ні до кого «…ніякого відношення не мають!»

Висновки. Не можна залишатися байдужим, живучи серед інших. Адже ніхто не може сказати, що саме стосується окремо кожного. Екологія – проблема глобальна, якою має перейматися кожен мешканець планети.

Завдання 3. 

«Цифри і факти»

  • Щороку землі України втрачають близько 24 млн. тонн гумусу;

  • кожної хвилини на планеті знищується 50 тонн родючого ґрунту через неправильне його використання;

  • через втрату ґрунтів, опустелювання територій, знищення лісів лише в Африці в 1984-85 р.р. постраждали близько 30 млн. чоловік у 21 країні, а 10 млн. змушені були стати «екологічними» біженцями, змінити своє місце проживання;

  • щорічно з оброблюваних земель виноситься понад 25 млрд. тонн поживних речовин;

  • за глобальною оцінкою Міжнародного ґрунтового центру (Нідерланди) внаслідок антропогенної діяльності вже деградовано понад 15% усієї світової суші. У межах цієї площі близько 6% землі зруйновано водною ерозією, 28% - вітровою, понад 12% - засолено через неправильне зрошення, близько 5% - виведено з ладу внаслідок пере хімізації та фізичної деструкції (випас худоби й витоптування, зведення лісів, постійні розорювання, будівництво тощо).

  • Завдання 4. Прочитай і дослухайся до думки лікарів.




Завдання 5.


Завдання 6. Намалювати плакат на тему «Плането, живи!»


10.04.2022

Дистанційна робота

Тема. Вплив стану води на здоров’я



Завдання 1. Перегляньте відеоурок.


Завдання 2. Перегляньте презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-znachennya-yakosti-pitno-vodi-dlya-zdorov-ya-lyudini-265108.html

Завдання 3. створити соціальний плакат на одну із тем: «Питна вода має бути якісною», «Купання у водоймах: що треба знати про воду в них?», «Бережіть воду!»

Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7192028


03.04.2022

Дистанційна робота

Тема. Організація регулювання і пріоритети дорожнього руху . Мотоцикл і безпека.

Завдання 1. Перегляньте уважно відеоурок.


Завдання 2. На основі переглянутого матеріалу складіть рейтингову таблицю "Топ 7 безпеки транспорту".

Завдання 3. Опрацюйте матеріал на блозі.

Для мотоциклістів не розроблялися спеціальні Правила дорожнього руху, вони такі ж, як і для автомобілістів. Але є певні специфічні особливості.

  • керувати мотоциклом дозволяється після досягнення 16-річного віку;

  • особи, що керують мотоциклом, повинні мати посвідчення на право керування ним;

  • під часу руху мотоцикла на водієві та пасажирі мають бути застібнуті шоломи;

  • не можна перевозити на задньому сидінні дітей до 12 років і нижчих зростом 145 см;

  • кожний мотоцикл має бути обладнаний аптечкою;

  • кожний мотоцикліст повинен мати знак аварійної зупинки;

  • не можна їздити на мотоциклі, якщо немає захисних дуг;

  • забороняється перевозити людей у кузові вантажною мотоцикла;

  • швидкість руху мотоцикла в населених пунктах не повинна перевищувати 60 км/год, у житловій і пішохідній зоні — 20 км/год, а поза населеними пунктами на всіх шляхах рух мотоцикла дозволяється

з швидкістю не більше 80 км/год;

  • забороняється експлуатація мотоцикла, якщо немає спеціальних підніжок, а на сідлі – поперечних ручок для пасажира.

Правила для пасажирів мотоцикла.

  • Посадку й висадку здійснювати після зупинки транспортною засобу й тільки я майданчика для посадки, а за відсутності такої площадки — з боку тротуару або узбіччя, якщо це неможливо, то з боку проїзної частини, за умови, що це буде безпечно й не створить перешкод іншим учасникам руху.

Пасажири мотоцикла повинні сидіти на задньому сидінні в застебнутому мотошоломі, тримаючись за поперечну ручку для пасажира, під час руху не можна виставляти руки, відкривати тент, підніматися в колясці.

Забороняється відволікати увагу водія й заважати йому керувати мотоциклом.

Не дозволяється вставати під час руху на підніжки для стоп.

Захисним одягом для мотоцикліста є захисні щитки на руки й ноги, мо-тошолом, а для пасажира — тільки мотошолом.


Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9936946

Завдання 5. Підготувати ребуси, малюнки тощо з вивченої теми.



20.03.2022

Дистанційна робота

Тема. Узагальнення і оцінювання знань з теми «Соціальне благополуччя»

Завдання 1. Виконати завдання https://onlinetestpad.com/ua/testview/1340556-test-do-rozdilu-socialna-skladova-zdorovya-8-klas. Надіслати скриншот із результатом.

Завдання 2.  Виконати завдання https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7117131

Надіслати скриншот із результатом.



13.03.2022

Дистанційна робота

Тема. Віктимна поведінка

Завдання 1. Перегляньте відеоурок

Завдання 2. Прочитайте притчу «Реальність»

Неподалік від дороги стояло сухе дерево. Якось уночі по дорозі йшов крадій. Він побачив удалині силует і подумав, що це стоїть поліцейський біля дороги, злякався і втік.

Увечері по цій дорозі йшов закоханий. Він ще здалеку побачив витончений силует і подумав, що це його кохана вже давно на нього зачекалась. Його серце радісно забилось. Він усміхнувся і прискорив кроки.

Наступного дня повз дерево проходила мати з сином. Син, наляканий страшними казками, подумав, що біля дороги злочинець, злякався і голосно заплакав. Але дерево залишалось деревом!

Світ навколо нас – не такий, як здається.

Запитання до учнів:

  • Наведіть приклади із власного досвіду, коли ви мали на увазі продемонструвати власною поведінкою одне, а оточуючі сприйняли це геть по-іншому. Наприклад, одягаючи коротку спідницю, дівчата мають на меті слідування модним тенденціям, наслідування певного стилю, а не провокування ґвалтівника.


Завдання 3. Існують правила поведінки, які попереджають утворення небезпечних ситуацій, або знижують ймовірність їх появи. Давайте спробуємо скласти такі правила.

поради на кожний день щодо особистої безпеки:

  1. - гроші та цінні речі тримайте при собі; портфелі, сумочки не залишайте без догляду;

  2. - в кафе або барі, перші ніж повісити пальто на вішалку або спинку крісла, заберіть з нього гроші і документи;

  3. - не відчиняйте дверей незнайомій людині (або тримайте двері на ланцюжку); пам’ятайте, грабіжники можуть приходити під виглядом сантехніків, службовців газопостачання, електромережі і навіть працівників міліції; посадові особи зобов’язані самі пред’явити посвідчення;

  4. - якщо Ви маєте при собі кишенькові гроші, то по можливості, беріть їх стільки, скільки думаєте витратити; не показуйте відкрито, що у Вас з собою багато грошей;

  5. - гаманець з грошима ніколи не слід класти в зовнішню кишеню одягу чи сумки, особливо в переповнену харчами;

  6. - нападаючи на жінок, злочинці часто намагаються вирвати з їхніх рук сумочку, тому безпечніше носити сумку на ремені через плече, притискуючи її до себе;

  7. - ніколи не носіть разом гроші і документи;

  8. - повертаючись додому пізно ввечері, намагайтесь йти по освітленій та жвавій вулиці, уникаючи темних провулків та парків, хоча це й забере більше часу; у вечірній час треба бути напоготові на вулиці, в транспорті, в під’їзді будинку, у ліфті;

  9. - уникайте ситуацій, які загрожують насильством (суперечка з п’яними), краще виглядати боягузом в очах злодіїв, ніж бути побитим до смерті;

  10. - уникайте повертатись додому вночі на самоті; ніколи не сідайте в автомобіль до незнайомих людей;

  11. - якщо на Вас напали, кричіть якомога голосніше або розбийте скло найбільшого помешкання чи магазина; чи спробуйте поговорити з нападником і зверніться до його почуттів.

Завдання 4. Виконати тести, перейшовши за покликанням

 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1232489


06.03.2022

Дистанційна робота

Тема. Наслідки ранніх статевих стосунків. Небезпека інфікування ВІЛ, інфекціями, що передаються статевим шляхом (ІПСШ).

Завдання 1. Перегляньте презентацію ТУТ, навчальне відео.



Завдання 2. 

Завдання 3. Складіть пам’ятку «Як убезпечитися від інфікування ІПСШ». Скористайтеся матеріалами параграфа, інформацією з Інтернету, порадами близьких дорослих. Оформіть пам’ятку за власним бажанням. 


27 лютого

Дистанційна робота

Тема. Вплив на здоров’я куріння, алкоголю і наркотиків

Завдання 1. Перегляньте презентацію https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-vpliv-kurinnya-alkogolyu-ta-narkotikiv-na-zdorov-ya-pidlitkiv-234818.html




Завдання 2. Перегляньте відео про вплив алкоголю на організм людини. 


Завдання 3. Використовуючи газети, журнали, Інтернет-ресурси чи інші медіа джерела, створити пам’ятки для підлітків або презентації на теми «Алкоголю – ні!», «Курінню – ні!», «Наркотикам – ні!».

Завдання 4. Виконати тестові завдання 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2669000



20 лютого

Дистанційна робота

Тема. Спілкування хлопців та дівчат.

Завдання 1. Перегляньте презентацію, перейшовши за покликанням https://naurok.com.ua/spilkuvannya-hlopciv-i-divchat-213243.html

Саме в підлітковому віці посилюється потяг до осіб протилежної статі. У підлітків виникають нові почуття: зацікавленість, приязнь, симпатія, захоплення, закоханість, дружба, кохання, а разом з ними безліч запитань.

Правила спілкування з особами протилежної статі

Висловлюйте свої думки і почуття без звинувачень

Навчіться просити про допомогу

Без почуття провини відмовляйте, якщо пропонують чи просять про неприйнятне

Намагайтеся зрозуміти почуття і проблеми інших людей

Шукайте шляхи для порозуміння

Заслужіть повагу та авторитет


Завдання 2. Прочитайте розповіді ваших однолітків.

1. — Марина дуже симпатична, доброзичлива, і в неї просто сяюча усмішка. Нещодавно я запросив її в кіно. Фільм був класний, після нього ми пішли гуляти та весело провели час. Навіть розходитися не хотілось. Мені здається, я їй подобаюсь. Може, це вже любов?

2. — Мені подобається хлопець зі старшого класу. Він високий і красивий, дотепний, займається спортом. Багато дівчат від нього шаленіють. Я постійно про нього думаю, на перервах намагаюся пройти біля його класу, щоб побачити. А він не звертає на мене уваги. Що мені робити?

3. — Я товаришую зі Стасею ще з першого класу. Щоранку бігаємо в парку, ходимо на танці, багато часу проводимо разом та розуміємо одне одного з півслова. І хоча однокласники нас дражнять «наречений і наречена», ми просто дружимо! З дівчатами можна дружити, а не тільки мати романтичні стосунки. Просто потрібно бути щирим, не боятися висловити свою симпатію, помічати й цінувати, коли тобі намагаються зробити щось приємне. Якщо у твоєму серці і справді тільки дружні почуття, не треба боятися, що тебе неправильно зрозуміють. А кохання — то зовсім інше!

4. — Я закохалася. Світ змінився, став сонячним, привітним, а в моїй душі неначе тріпотять яскраві метелики! Він теж мене кохає, дбає про мене й ніколи не зробить мені нічого поганого. Батьки проти того, щоб ми близько спілкувалися, бояться, щоб я не наробила дурниць. Я вважаю, що таке кохання дається один раз у житті. Хіба кохання — це дурниця?

  • Якими можуть бути стосунки хлопців і дівчат?

Завдання 3. Уважно розгляньте картинки, дайте відповідь на запитання.

Мал. 38

Які стосунки, на вашу думку, пов’язують молодих людей (мал. 38): хто з них — просто знайомі, хто — друзі, хто — закохані? Чому ви так вважаєте?

Завдання 4. 

  • Розгляньте мал. 40. Виберіть риси, які б ви хотіли бачити у друзів протилежної статі.

Мал. 40. Хмара слів «Риси особистості»




13 лютого

Дистанційна робота

Тема. Узагальнення і оцінювання знань із теми «Психічна і духовна складові здоров’я»

Завдання. Виконати тести із вивченої теми, перейшовши за покликанням. Виконання тесту є ОБОВ'ЯЗКОВИМ ДЛЯ ВСІХ УЧНІВ. НАДІСЛАТИ СКРИНШОТ ІЗ РЕЗУЛЬТАТОМ ВИКОНАНОЇ РОБОТИ.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=4241230


06 лютого

Дистанційна робота

Тема. Розвиток пам’яті та уваги

Завдання 1. Перегляньте відео.



Завдання 2. Прочитай і запам'ятай теоретичний матеріал; виконай практичні вправи.







Завдання 3. Виконайте тести, перейшовши за покликанням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=2932411

30 січня

Дистанційна робота

Тема. Складові уміння вчитися.

Завдання 1. Перегляньте відеоурок

 https://www.youtube.com/watch?v=rDHIT66YdbE



Завдання 2. Розв’яжіть ситуаційні задачі

А) Денис ніколи не був у центрі уваги однокласників. Та після того, як усі помітили в нього за вухом татуювання, сталися зміни: його засипали питаннями про значення малюнка, деталі процесу татуажу тощо. Хлопець вирішив, що нарешті знайшов друзів серед однокласників. Прокоментуйте ситуацію з власної точки зору.

Б) Світлана завжди ходить у взутті на великих підборах. Усі дівчата в школі заздрять її стрункості, привабливості, хлопці проводжають поглядами. Дівчину це тішить, дарма, що ввечері ноги дуже болять, та й із спиною почалися проблеми. Прокоментуйте ситуацію з власної точки зору.

Завдання 3. Виконайте тести, перейшовши за покликанням

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8715607


23 січня

Дистанційна робота

Тема. Краса і здоров'я



Завдання 1. Перегляньте презентацію, перейшовши за покликанням https://vseosvita.ua/library/prezentacia-krasa-i-zdorovaideali-krasi-i-zdorova-vpliv-modnih-tendencij-na-zdorova-123728.html.

Завдання 2. Прочитайте притчу, дайте відповіді на запитання.

НАВІЩО ПОТРІБНА КРАСА

Олена часто сумувала через веснянки на обличчі.

— Ти мені така подобаєшся, — говорив дівчині молодець Іван, але Олена думала, що він над нею кепкує.

Одного разу Олена ходила по ягоди на болото і побачила, що в баговинні тоне дідок. Витягла дівчина дідка, а той каже:

— За те, що врятувала мене, виконаю одне твоє бажання. Говори, про що мрієш?

— Хочу стати красунею! — вигукнула дівчина.

Дідок плеснув у долоні і зник, а дівчина повернулася додому.

«Ах, Олено, яка ти красива!» — здивувався Іван, зустрівши дівчину.

Кинулася Олена до дзеркала і побачила, що на її щоках замість веснянок рум'янець червоніє.

Тепер у дівчини женихів ціла купа, і Олена вирішила вибрати найбагатшого.

Дізнавшись про це, Іван засмутився:

— Краса недовговічна. Зникне вона — і кине тебе багач.

Довго думала Олена над словами Івана, а потім побігла до болота і покликала дідка. Він з'явився, немов із-під землі, і дівчина попросила:

— Спасибі, що дав мені красу, але зроби так, щоб вона не старіла.

— Вічна тільки внутрішня краса, — пробурмотів дідок. Потім він знову плеснув у долоні і зник.

Повернулася Олена додому, а там женихи її чекають, ошатні і багаті. Подивилася дівчина на женихів і одразу зрозуміла, що люди вони жадібні. Тут Іван у двір зайшов і вигукнув:

— Оленко, радосте моя! Побачивши тебе, сонце сильніше світить і птахи голосніше співають!

Глянула Оленка в його добрі ласкаві очі — і спалахнула в її серці любов. Одружилися вони і жили дружно і щасливо до самої старості.


* Як ви гадаєте, що подарував дідусь Олені, прийшовши до нього вдруге?

* Про що б ви попросили дідка, якби у вас було тільки одне бажання?

* Коли ви зустрічаєте незнайому людину, на що ви насамперед звертаєте увагу?

* Що таке внутрішня краса?

* Якщо вас щось непокоїть у власній зовнішності, як ви з цим можете впоратися?

Завдання 3. Підготувати повідомлення "Татуаж і пірсинг у сучасному житті: можливі ризики для здоров'я" (для хлопців)

"Високі підбори і здоров'я" (для Поліни)

Завдання 4. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8835157


16 січня

Дистанційна робота

Тема. Духовний розвиток підлітка

Завдання 1. Перегляньте презентацію, перейшовши за покликанням https://naurok.com.ua/prezentaciya-na-temu-duhovniy-rozvitok-pidlitka-265753.html. Прочитайте матеріал, опублікований у формі схем. Оформіть опорний конспект. 


Моральний розвиток особистості має три періоди.


Духовний розвиток пов’язаний із задоволенням вищих потреб людини.



Завдання 2. Розгляньте фотоілюстрації. Назвіть морально відповідальних людей. Чому так думаєте?

Завдання 3. Складіть план досягнення мети. Скористайтеся матеріалами, опублікованими в презентації та на блозі.




Комментариев нет:

Отправить комментарий