ІІ семестр 2022-2023 навчального року
22.05.2023
Дистанційна робота
Тема. Що варто знати про культуру спілкування?
Узагальнення знань за ІІ семестр.
Завдання 1. Перегляньте відео. Випишіть у зошити функції спілкування, класифікацію видів спілкування
Завдання 2.
Прочитайте опис ситуацій.
- 1. На шкільній перерві ти повторюєш матеріал наступного уроку. У цей час до тебе підходить однокласник/однокласниця і розповідає про нову комп’ютерну гру. Ти просиш його/її не заважати, але однокласник/однокласниця захоплено наполягає на обговоренні гри.
- 2. Твоя подруга просить твоєї поради в ситуації, коли її образила твоя однокласниця. До того ж вона повторює опис ситуації та безперервно говорить про свої відчуття, не даючи тобі можливості говорити.
- 3. Після уроків, коли ти йдеш додому, твій однокласник/однокласниця гостро критикує твою відповідь на уроці літератури.
Обери із запропонованих висловів ті, які можуть тобі допомогти в ситуації. Скажи, які поради є неправильними.
- Краще послухай, що я тобі скажу.
- Треба говорити по черзі, а не всім одночасно.
- Те, що ти говориш, не має значення.
- Я поважаю твої думки. Прошу поважати мої.
- Коли ти говориш, мені дуже смішно.
- Не варто сміятися над висловом співрозмовника, якщо тільки це не жарт.
- Краще поговорити на іншу тему.
- Не варто змінювати тему розмови.
- Я так говорю, тому що так воно є насправді.
- Треба обґрунтовувати свою думку.
- Ти говориш дурниці.
- Я розумію твої відчуття. Якщо хочеш — можу дещо запропонувати.
- Відчепись, у мене немає часу.
- Я дуже зайнятий/зайнята, давай обговоримо це пізніше.
- Дякую за твою думку, але я думаю інакше. Можемо обговорити це пізніше.
Обговоріть, які з названих правил є важливими для спілкування.
Запишіть їх у зошит. Перелік правил доповніть своїми.
Завдання 3 . ВИКОНАТИ ВСІМ ОБОВ'ЯЗКОВО!
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3244748
08.05.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як долати бар'єри слухання?
Завдання 1. Опрацюйте параграф 31 за електронним підручником.
Завдання 2. Роздивись і прокоментуй карикатуру.
- Дати співрозмовнику чи співрозмовниці можливість висловлюватись.
- Реагувати на слова співрозмовника або співрозмовниці терпляче та зі співчуттям.
- Не загострювати увагу на розмовних особливостях співрозмовника чи співрозмовниці.
- Враховувати культурні відмінності.
- Слідкувати за головною думкою співрозмовника або співрозмовниці й розуміти головний зміст його чи її слів.
- Уникати швидких висновків.
- Не давати поради.
- Не змінювати теми розмови.
- Не перебивати.
- Не розповідати про власний досвід.
- Не давати оцінки співрозмовнику або співрозмовниці.
Завдання 4. Прочитай гумореску.
Зустрілися двоє чоловіків і ведуть такий діалог:
— Як вас звати?
— Авас.
— Мене Дмитро. А вас?
— Авас.
- Поміркуй, що тут не зрозумів Дмитро й чому.
Завдання 5.
Розв’яжіть проблемні ситуації, порадьте варіант виходу з них.
- 1. Однокласник, не розібравшись у ситуації, починає тебе ображати.
- 2. Мама, прийшовши з роботи дуже втомленою, починає сварити тебе за безлад у квартирі.
- 3. Тебе публічно звинуватили в тому, чого ти не робив/не робила.
- 4. На вулиці автомобіль, що проїжджав, оббризкав тебе брудом.
- 5. Учитель поставив тобі несправедливо занижену оцінку.
01.05.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як спілкуватися дистанційно?
Завдання 1. Перегляньте відео.
Завдання 3. Прочитай і запам'ятай.
Основні правила спілкування по телефону
- Привітайся.
- Назви своє ім’я.
- Спитай, чи є в людини, якій дзвониш, час для розмови.
- Уникай підвищення голосу, криків.
- Говори коротко, по справі.
- Не дзвони рано вранці або пізно ввечері.
- Якщо в разі набору номера було допущено помилку, вибачся.
- Не роби паралельно ніяких інших справ.
- Демонструй ввічливість і доброзичливість під час відповіді на будь-які запитання.
Правила безпеки спілкування в соцмережах
• Нікому не надавай особисту інформацію: домашню адресу, номери телефонів, робочу адресу батьків, адресу школи тощо.
• Не погоджуйся на зустріч із людиною, з якою ти познайомився/познайомилась у соцмережі.
• Не надсилай свої фотографії чи іншу інформацію незнайомим людям.
• Не відповідай на невиховані й грубі листи.
• Звернися до дорослих, якщо в мережі на тебе чинять тиск, ображають чи залякують.
• Не давай нікому свої паролі.
• Не роби протизаконних вчинків і речей в інтернеті.
• Не шкодь і не заважай іншим користувачам.
Завдання 4. Розглянь зображення. Це лист, який учень надіслав учительці. У ньому вказано адресу «Кому». Заповнюючи це поле, прояви уважність і переконайся, що адресу вказано правильно, щоб не направити листа іншій людині. Далі в полі «Тема» коротко й зрозуміло вказано зміст листа. Це важливо, адже отримувач одразу зрозуміє, про що він і як терміново на нього реагувати. У полі для тексту пишемо основне, що ми хочемо сказати. Далі, за потреби, прикріплюємо й перевіряємо файл, який хочемо відправити.
Завдання 5.
Попрактикуй написання електронних листів. Напиши тему листа й текст на вибір:
- а) дідусеві чи бабусі про відмінний результат контрольної роботи;
- б) другові чи подрузі про допомогу, пораду обрати фільм для перегляду;
- в) вчителеві чи вчительці про свою відсутність на заняттях у зв’язку з участю в місцевому конкурсі талантів.
24.04.2023
Дистанційна робота.
Тема. Яке повідомлення несе зовнішній вигляд людини?
Завдання 1. Перегляньте навчальну презентацію.
Завдання 2.
Опрацювати параграф 29 за електронним підручником.
Завдання 3.
Запропонуйте відповідний дрес-код (опишіть його або намалюйте) для студента/студентки Київського університету; програміста фірми «Майкрософт»; водія таксі; інженера будівельної фірми; адвоката/юриста; офіціанта молодіжного кафе; учителя/учительки; продавця дитячої літератури (на вибір!)
17.04.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як спілкуватися без слів?
Завдання 1. Перегляньте відеоурок і запам'ятайте новий матеріал.
Завдання 2.
- 1. Розглянь малюнки. Що означає міміка на обличчях дітей?
- 2. Покажіть по черзі одне одному такі емоції: щастя, сум, гнів, сюрприз, огиду, страх, розгубленість, хвилювання, бажання, презирство.
- Якими жестами ти найчастіше користуєшся?
Завдання 3.
Це тобі стане в пригоді для розуміння себе й інших
Розгляньмо кілька поширених жестів та їхніх можливих значень:
- стиснутий кулак — гнів в одних ситуаціях чи підтримка в інших;
- великий палець угору — схвалення;
- великий палець униз — несхвалення;
- знак V, створений вказівним і середнім пальцями — мир або перемога;
- показування долонь — символ відкритості;
- закладені за спину руки — відмова від предметної активності;
- схрещені на грудях руки — прояв захисту;
- закриття вух руками — небажання слухати;
- руки на колінах — прагнення припинити бесіду;
- рука біля щоки — поринання в роздуми.
Завдання 4.
- 1. Роздивися жестову абетку. Спробуй передати мовою жестів своє ім’я.
Завдання 5.
- 1. Які ти знаєш інші жести?
- 2. Яка інформація представлена на світлинах за допомогою жестів?
10.04.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як почути й бути почутим?
Завдання 1. Прочитай діалог. Чи правильно в ньому поводилась Алана? Чому?
Алана: Назаре, привіт! Гайда зі мною гуляти!
Назар: Сьогодні я не можу, мені треба виконати домашнє завдання.
Алана: А ти не роби, краще підемо на вулицю.
Назар: Алано, ти мене не чуєш, я зайнятий.
Завдання 2.
- Прочитай статуси з мережі «Інстаграм».
— Я не художник, але малюю свої мрії. Я не письменник, але пишу свою книжку життя.
— Робота над собою змінює відносини, змінює долю, змінює життя.
- Чи зрозумілі тобі статуси? Яку думку автор доносить до нас?
- 1. Розглянь світлини на попередній сторінці. Як ти вважаєш, чи ці співрозмовники й співрозмовниці доносять думки одне до одного? Відповідь обґрунтуй.
- 2. Чому інколи складно висловити свою думку? Як подолати складнощі?
Завдання 4.
- 1. Роздивися світлини. Чому люди часто не розуміють інших?
- 2. Дитина запитує вихователя в садочку, як і чому їде автомобіль. Він відповідає так: «Двигун перетворює теплову енергію палива в механічну, внаслідок чого на валу двигуна виникає обертовий момент». Як ти думаєш, чи зрозуміла дитина відповідь вихователя? Чому?
Завдання 5. Прочитай притчу.
ІСТОРІЯ ПРО ЛІХТАР
Це відбувалося в ті часи, коли на вулицях міст ще не було освітлення. Одного разу вночі мер зіштовхнувся з городянином. Тоді мер віддав наказ, щоб ніхто не виходив вночі без ліхтаря. Наступної ночі мер знову зіштовхнувся із тим самим городянином.
— Ви не читали мого наказу? — запитав мер.
— Читав, — відповів городянин. — От мій ліхтар.
— Але в ліхтарі у вас нічого немає!
— У наказі про це не згадувалося.
Уранці з’явився новий наказ, що зобов’язував у разі виходу вночі надвір уставляти в ліхтар свічку. Увечері мер знову налетів на того ж городянина.
— Де ліхтар? — закричав мер.
— Ось він.
— Але в ньому немає свічки!
— Ні, є. Ось вона.
— Але вона не запалена!
— У наказі нічого не сказано про те, що треба запалювати свічку.
І мерові довелося видати ще один наказ, який зобов’язував громадян запалювати свічки в ліхтарях, виходячи вночі надвір.
- 1. Як ти розумієш цю притчу?
- 2. Чому городянин не розумів мера?
Завдання 6.
Пам’ятка для тих, хто прагне навчитися слухати активно
- Дай зрозуміти іншій людині, що ти слухаєш те, що вона говорить.
- Сядь обличчям до співрозмовника чи співрозмовниці, нахилися вперед, установи контакт очима.
- Застосовуй звуки й жести заохочення: підтримуй співрозмовника/співрозмовницю доброзичливою посмішкою, словами «так-так», «авжеж», «розумію», хитанням головою.
- Став уточнювальні запитання: вони допомагають прояснити ситуацію, уточнити дещо з того, що вже відомо.
- Час від часу узагальнюй почуте — це допоможе з’ясувати, чи правильно ти розумієш думку іншої людини.
Таким чином, якщо ти застосовуєш активне слухання, це допомагає покращити твоє спілкування і зрозуміти інших.
03.04.2023
Дистанційна робота.
Тема. Що таке вербальне спілкування?
Завдання 1. Прочитайте та запам'ятайте матеріал, розміщений на слайдах.
Завдання 2. Прочитайте параграф 26 за електронним підручником.
Завдання 3. Прочитай вірш із різною інтонацією (гордо, весело, спокійно).
Дивосвіт, дивосвіт...
Хто придумав оцей світ?
Землю красну отаку
У зеленому вінку?
Всі ці квіти, і ліси,
І пташині голоси?
Ліс, і річка, і поля —
Це ж усе моя земля.
Любов Забашта
Як ти сприймаєш вірш, читаючи його з різною інтонацією? Чому?
Завдання 4. «Самопрезентація». Уяви, що тобі потрібно розповісти про себе за 30-60 секунд. Спробуй виділити ключову інформацію про себе, яку ти хочеш донести до інших.
Завдання 5. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=3295145
20.03.2023
Дистанційна робота.
Тема. Яку роль у житті людини виконує спілкування?
Завдання 1. Опрацюйте параграф 25 та матеріал на блозі.
Завдання 2. Проведи дослідження «Скільки часу за день ти витрачаєш на спілкування?». Прослідкуй за своїм розпорядком дня та полічи, скільки часу ти витрачаєш на спілкування з батьками/родичами/вчителями/друзями/однолітками.
Завдання 3. Виконати тести https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9937769
13.03.2023
Дистанційна робота.
Тема. Узагальнення знань із теми “Людина серед людей”
Пройдіть тестування, перейшовши за покликанням
https://vseosvita.ua/test/start/khk700
06.03.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як не зіпсувати життя конфліктами?
Завдання 1. Опрацюйте параграф 23 за електронним підручником, переглянь відео.
Завдання 2. Запишіть у зошит види конфліктів.
Внутрішньоособистісний | Виникає між інтересами або потребами особистості, наприклад, між бажанням пограти в комп’ютерні ігри та необхідністю виконувати домашнє завдання |
Міжособистісний | Виникає між людьми через відмінність їхніх цілей або інтересів |
Особистісно-груповий | Виникає, коли особа займає позицію, відмінну від усієї групи |
Міжгруповий | Виникає між групами людей через відмінність їхніх цілей або інтересів |
- Наведи по одному прикладу на кожний з видів конфліктів.
Завдання 3.
- 1. Запиши в зошит слово КОНФЛІКТ (у стовпчик). До кожної літери напиши рису, яка асоціюється в тебе з конфліктом. Подивися, що вийшло.
- 2. Напиши ще по одній асоціації, але позитивній.
Завдання 4.Створіть пам’ятку із запобігання конфлікту.
27.02.2023
Дистанційна робота.
Тема. Яку користь приносить толерантність?
Завдання 1. Прочитай теоретичний матеріал на блозі та дай відповіді на запитання.
Толерантність — визнання права інших людей на власні переконання та дії. Тобто це справедливе й об’єктивне ставлення до тих, чий спосіб життя відрізняється від вашого. Сучасне суспільство складається з представників та представниць різних спільнот. Це суспільство багатоманіття культур, професійних, етнічних і релігійних спільнот, які проживають на одній території. У такому різноманітті важливо зберігати дружні відносини, які передбачають рівноправність, взаємоповагу, визнання рівності кожної культури.
Толерантність є обов’язковим принципом будь-якого демократичного суспільства та демократичної держави. Як зазначає багато дослідників, рівень толерантності людини співвідносний до рівня щастя та задоволення. Однак ці ж дослідники дискутують. Одні вважають, що толерантні люди щасливіші, а інші — що щасливі люди більш толерантні.
Толерантність — це не прийняття поганої поведінки, а прийняття «людей» такими, якими вони є. Бути толерантним до відмінностей — не означає жертвувати собою. Ти можеш пишатися своєю ідентичністю і мати власні переконання.
• Ображаючи іншого, ти не турбуєшся про самого себе (Леонардо да Вінчі, італійський художник).
• Поведінка — це дзеркало, у якому кожен показує свою подобу (Йоганн Вольфґанґ Ґете, німецький філософ).
- 1. Яку із двох позицій ти підтримуєш: 1) толерантні люди щасливіші; 2) щасливі люди більш толерантні?
- 2. Що спільного у висловах мислителів про толерантність?
- 3. Яке з визначень для тебе є найбільш близьким? Обґрунтуй свою думку.
- 4. Що дарує людині толерантність?
- 5. Як можна відсвяткувати Міжнародний день толерантності?
Завдання 2. Прочитай параграф 22 за електронним підручником.
Завдання 3. Виконайте вправу «Долоня толерантності».
Обведіть на аркуші свою долоню та виріжте її. Напишіть на долоні свої побажання, поради, що потрібно зробити, щоби клас, школа, село, країна стали простором толерантності, і стосунки між людьми стали якомога толерантнішими. Прокоментуйте, що ви зрозуміли після виконання цієї вправи.
Завдання 4. Перегляньте мультик про толерантність.
20.02.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як поводитися в громадських місцях?
Завдання 1. Опрацюйте матеріал на блозі та за електронним підручником (параграф 21)
Законодавство України дає таке визначення поняття громадське місце — частини будь-якої будівлі, споруди, яка доступна або відкрита для населення вільно чи за запрошенням або за плату, постійно, періодично або час від часу, зокрема під’їзди, а також підземні переходи, стадіони.
Громадські місця можна об’єднати в групи.
Території загального користування | Серед них парки, сади, сквери та майданчики; майдани, вулиці, пішохідні та велосипедні доріжки, пляжі, інші території загального користування |
Приміщення органів державної влади й органів місцевого самоврядування | Державні установи, підприємства, готелі, гуртожитки, вокзали й аеропорти |
Транспорт і зупинки громадського транспорту |
Законодавство відносить порушення правил поводження в громадських місцях до дрібного хуліганства, яке включає лайку, образливе чіпляння до громадян та інші подібні дії, що порушують громадський порядок і спокій громадян.
Лайка — це одна з грубих форм неповаги до людини, яка ображає людську гідність.
Чіпляння — це докучлива поведінка, пов’язана з діями щодо ображання, які зневажають честь і гідність людини й утискають чию-небудь волю. Це може бути: хапання за одяг, насильницьке утримання за руки, демонстративний зрив головного убору, навмисне загороджування виходу або проходу.
Окрім законодавчої відповідальності, людина несе моральну відповідальність. Моральна відповідальність — це взаємовідношення, в результаті яких людина має нести відповідальність за будь-які свої вчинки. Дії впливають на інших людей, які нас оточують. Тому коли порушуємо правила поведінки в громадських місцях, ми можемо усвідомлювати наслідки своїх вчинків. Нести відповідальність — означає приймати на себе всі наслідки своїх вчинків. Людям необхідно дотримуватися правил поведінки в громадських місцях для того, щоб усім було комфортно.
Завдання 2. Прочитайте та запам'ятайте правила поведінки у громадських місцях.
Правила поведінки в транспорті.
1. Заходь в транспорт не поспішаючи , не штовхайся, намагайся не наступати людям на ноги.
2. Поступайся місцем старшим і дівчаткам, вживаючи «чарівні» слова.
4. У салоні не розмовляй голосно, не висовуйся з вікна, не заважай пасажирам .
5. При вході в автобус хлопчик пропускає дівчинку, але виходить він першим і зупиняється справа, готовий допомогти їй зійти. Мамі, вчительці, старшій сестрі і іншим дорослим подає при цьому руку.
6. Стояти слід в проході з правого боку, щоб не заважати тим, хто виходить.
7. У транспорті не їж морозиво, тістечка, бажано не пити воду.
8. Виходячи, пропускай старших, допомагай літнім людям .
Правила поведінки в бібліотеці.
1. Заходячи в бібліотеку, треба привітатись з бібліотекарем.
2. Коли просиш у бібліотекаря якусь книжку або допомогу в пошуку книжки, не забувай про "будь ласка" та "дякую".
3. До бібліотекаря звертайся на ім'я по-батькові. Як правило, у бібліотекаря є бейдж, на якому написана ця інформація.
4. Якщо книжку тобі видали в читальному залі - тихо сядь за вільний стіл. Читай книжку мовчки. Не висловлюй своє захоплення або незадоволення вголос. Пам'ятай, що поруч є й інші читачі - їм твої репліки будуть заважати.
5. Коли ти вже йдеш з бібліотеки, не забудь сказати "дякую" та "до побачення".
6. Бережи книгу, вона – твій друг!
Правила поведінки в театрі, кінотеатрі.
1. Не можна голосно розмовляти.
2. Не можна їсти чи голосно шарудіти обгортками.
3. Не ламай меблі,сиди у кріслі спокійно.
4. Не кричи й голосно не смійся.
5. Не займай чужі місця.
6. Між рядами проходь, повернувшись обличчям до тих, хто сидить.
Завдання 3. Оберіть варіант відповіді, як себе поводити в певних ситуаціях.
• Ви ввійшли в автобус через задні двері й побачили, що біля передніх дверей стоять ваші друзі. Чи треба привітатися з ними і, якщо треба, як це зробити?
- Крикнути «Привіт!» і чітко та голосно запитати, куди вони їдуть.
- Привітатися жестом.
• У шкільному коридорі розмовляють учителі, одного з яких ви знаєте. Як привітатися?
- Ввічливо привітатися зі своєю вчителькою: «Добрий день, Віро Іванівно!».
- Привітатися з обома вчителями, сказавши обом «Добрий день!».
• Два хлопчики зіткнулися у дверях під час входу до кабінету й ніяк не можуть розійтися. Хто з них повинен поступитися дорогою?
- Той, хто старший.
- Той, хто молодший.
- Той, хто більш ввічливий.
13.02.2023
Дистанційна робота.
Тема. Чого вчить шкільна етика?
ЗАВДАННЯ 1. Прочитайте матеріал на блозі, параграф 20 за електронним підручником.
Ви вже знаєте, що етикою називають науку
про мораль. У цьому визначенні поєднано два іншомовних слова — «етика»
(грецьке) та «мораль» (латинське). З походження вони мали однакове значення:
галузь пізнання (тепер ми кажемо — наука), що досліджує, які риси властиві
досконалій людині. Слово «етика» у цьому значенні відоме понад двадцять три
століття! Втім сьогодні терміни «етика» та «мораль» розрізняють, хоч їх можна
вживати і як синоніми. Для нас важливо знати, що мораль — це
норми та приписи (правила) поведінки в ставленні людей один до одного й до
суспільства, а етика — наука, що вивчає мораль.
Зрозуміло, що моральні норми й правила існували
задовго до часів, коли виникло і стало вживаним слово «мораль». Та й
складалися приписи до поведінки людей у різних куточках світу. Втілювалися
вони в звичаях та традиціях. За найдавніших часів
звичаї регулювали життя общини: розподіл їжі, поведінку вождя, правила
співіснування людей. Тоді від додержання цих правил залежало виживання
людини. Найдавніші звичаї досліджувати складно, позаяк багато з них не
збереглися.
Згодом у людських колективах виникли норми, які
оцінювали вчинки людей з позицій добра і зла, справедливості та
несправедливості, милосердя й жорстокості тощо. Вони і є моральними нормами.
Моральний досвід народу втілено в його мові, зокрема в прислів’ях та
приказках.
ЗАВДАННЯ 2. Запишіть у зошити 5 пунктів, які треба зробити, щоб ваш клас став ще дружнішим.
ЗАВДАННЯ 3. Проаналізуйте світлини, зображені на с. 125 (усно)
ЗАВДАННЯ 4. Розгляньте на с.126 хмари слів. Знайдіть і запишіть в зошит «чарівні слова».
06.02.2023
Дистанційна робота.
Тема. Як людина має поводитись у колективі?
Завдання 1. Прочитайте і запам'ятайте інформацію, що міститься на слайдах.
Завдання 2. Основну інформацію законспектуйте в зошит.
30 січня
Дистанційна робота
Тема. Чому важливо дружити і товаришувати?
Завдання 1. Прочитай параграф 18 за електронним підручником.
Завдання 2. Запиши прислів'я про дружбу зошит. Два з них вивчи напам'ять.
- Дружба — велика сила.
- Людина з друзями — степ із квітами, а людина без друзів — жменя попелу.
- Вірного друга народ прославить, бо він товариша в біді не оставить.
- Добрий друг підніме людину, а поганий погубить.
Завдання 3. Запам'ятай 9 правил хорошої дружби.
Це тобі стане в пригоді для розуміння себе й інших
Будь справжнім/справжньою | Люди не сприймають тих, хто «не є собою». Нам найбільше комфортно серед тих, кому зручно у власній шкірі. Тож будьте собою. Визнання, що в тебе можуть бути сильні сторони й недоліки, дасть змогу іншим бути з тобою справжніми й розслабленими. |
Будь чесним/чесною | Виконуй свої обіцянки. Будь надійним/надійною. Ніхто не хоче дружити з тими, хто говорить неправду. Брехня завжди проявиться. |
Цікався другом/подругою | Поцікався подробицями життя твого друга/подруги, будь добрим слухачем/слухачкою. Не відволікайся, коли з тобою чимось діляться. Людям потрібна не лише добра порада, а й увага. |
Май час на дружбу | Час — один з найбільших дарів, яким володіють люди. Коли ми перебуваємо з другом/подругою, то ділимося з ним/нею цим подарунком. Жодна дружба не може розвинутися за одну ніч. На це потрібен час. |
Зберігай таємниці | Доведи собі, що ти заслуговуєш на довіру друга чи подруги. Хороший спосіб — вільно поділитися своїми власними секретами. |
Заохочуй | Кожен, потребує заохочення. Знайди конкретні способи заохотити друга чи подругу. Навіть під час падіння покажи їм, що ти бачиш особливе, надихай їх, коли вони в депресії або відчувають втому. |
Будь вірним/вірною | Будь поруч, коли друг/подруга переживає свої злети й падіння. Смійся з ними, плач із ними, а не просто кажи, що ти поруч. Доведи це у своєму повсякденному житті. |
Переступи через конфлікт | Будь-які відносини мають кризові ситуації. Покажи другові/подрузі, що ти готовий/готова пережити непорозуміння та образи. Іноді дружба міцніє у складні часи. |
Бережи свого друга/подругу | Коли ти бачиш, як друг чи подруга хоче зробити шкідливий, небезпечний вчинок, не мовчи. Будь сміливим/сміливою, щоб втрутитися і захистити його/її. |
Завдання 4.
- Розглянь світлини. Які правила справжньої дружби, на твою думку, можна на них помітити?
Завдання 5.
- 1. Розглянь малюнок. Поясни, чому занепадає дружба.
- 2. Чому друзів не можна знайти швидко?
Чому дружба занепадає?
23 січня
Дистанційна робота
Завдання 3. Разом із батьками створіть родинне дерево за поданим зразком
Завдання 4. Підготуйте малюнок на тему "Сім'я очима дітей"
16 січня
Дистанційна робота
Тема. У чому цінність довіри?
Комментариев нет:
Отправить комментарий